A két cég a Blikk pénteki cikkére reagálva adott ki pénteken közleményt. A napilap azt állította, hogy a BKV titkolja az új metró hibáit és a birtokukban lévő dokumentumra hivatkozva azt is írták: a hivatalos közléssel ellentétben továbbra is hibásan működnek a szerelvények. “Olyan nagy a baj, hogy a járművezetők nem is merték aláírni a tesztvezetés jegyzőkönyvét” – olvasható a Blikkben.
Az Alstom péntek délutáni közleménye szerint a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) által előírt ezer kilométeres teszt során a fedélzeti számítógép minden eseményt rögzít, de eddig “a tesztek eredményességét befolyásoló meghibásodás vagy műszaki hiba (…) nem merült fel.”
Az sem felel meg a valóságnak az Alstom szerint, hogy eltitkolják a tesztek eredményét. Ezek az NKH szakembereinek részvételével zajlanak és szigorú feltételekkel dokumentálják. Az Alstom közölte azt is: az adatlapot a járművezetőknek nem kell aláírniuk.
A BKV közleményében azt kérte: akinek ezzel ellentétes információ van a birtokában, hozza nyilvánosságra a megfelelő bizonyítékokkal együtt
A Fővárosi Közgyűlés június 3-án döntött arról, hogy amennyiben az Alstom nem tudja megszerezni a végleges típusengedélyt a 2-es és a 4-es metróvonalra megrendelt új metrókocsikra, akkor a főváros felbontja a 65 milliárd forintos szerződést.
A 2-es metróvonalra rendelt metrókocsik prototípusának végleges típusengedélyét 2008. május 30-ig kellett volna megszereznie a cégnek.