Néhány évvel ezelőtt Szeged egy város volt az ország szélén, a hat év alatt elkészülő két autópályának, az M5-nek és az M43-nak köszönhetően azonban a régió közlekedési infrastruktúrával legjobban ellátott gazdasági, kereskedelmi és szolgáltató központjává válik – mondta Botka László (MSZP), a Tisza-parti város polgármestere az útszakasz ünnepélyes átadásán.
Már csak néhány hónap van hátra addig, amíg nyár végére elkészül az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti teljes szakasza, s így a megyeszékhely megszabadulhat a Balkán és Dél-Kelet-Európa felé dübörgő tranzitforgalomtól – közölte a politikus.
A Csongrádi úti csomópontnál egy ideiglenesen épített körforgalom teszi lehetővé a le- és felhajtást az útra, amelyet a kihelyezett közlekedési táblák szerint a 7,5 tonna összterhelés feletti járművek nem használhatnak, a szakaszon 90 kilométer/órás sebességkorlátozás van érvényben. Az M43-as autópálya a régi 5-ös út felett átvezető felüljárója még nem készült el, így az M5-ös autópálya felől érkezők a régi útra lehajtva, az ott kialakított csomóponton keresztül folytathatják az útjukat.
Galuska János, a NIF Zrt. igazgatója az MTI kérdésére elmondta, a súlykorlátozás bevezetésére azért volt szükség, mert az autópálya-szakaszhoz kapcsolódó 4519-es út nem bír el nagyobb terhelést.
Mivel az autópályán nem lehet szintbeli kereszteződés, a szakhatóság csak főútként engedte forgalomba helyezni a szakaszt, ezért kellett bevezetni a sebességkorlátozást – tette hozzá a szakember.