Belföld

Újabb 3 nagyprojektre bólintott rá Brüsszel

A szegedi villamoshálózat fejlesztését, a Közép-Duna vidéki hulladéklerakók rekultivációját és Békéscsaba szennyvíztisztításának és csatornázásának fejlesztését is jóváhagyta az Európai Bizottság - közölte a kormányszóvivő.

“Az Európai Bizottság – a projektek előkészítettségének és a kormány gyorsító intézkedéseinek köszönhetően – újabb három nagyprojektet, a szegedi villamoshálózat fejlesztését, a Közép-Duna vidéki hulladéklerakók rekultivációját és Békéscsaba szennyvíztisztításának és csatornázásának fejlesztését is jóváhagyta” – fogalmazott Budai Bernadett.

Szeged

A részletekről elmondta: a fejlesztés része Szeged mindhárom meglévő villamosvonalának korszerűsítése, sor kerül egy új, mintegy 2,5 kilométer hosszú negyedik vonal kiépítésére is. Emellett több mint nyolc kilométer hosszan kicserélik a teljes sínpályát, amelyek már a legkorszerűbb technológiával készülnek, rezgés- és zajcsillapító gumiággyal.

A korszerűsítés része, hogy meghosszabbítják a 8-as trolibuszvonalat és új trolibuszvonal váltja fel az egyik jelenlegi autóbuszvonalat. Korszerűsítik a villamosremízt, a trolibusztelepet, valamint az áramellátást is. Kilenc új, alacsonypadlós villamossal és tíz új trolibusszal bővül a járműpark.

A szegedi korszerűsítés befejezésének várható időpontja 2011. vége, összköltsége megközelíti a 30 milliárd forintot. Ebből az EU támogatása csaknem 25 milliárd forint – közölte Budai Bernadett.

Közép-Duna

A “Közép-Duna vidéke hulladékgazdálkodási rendszer – hulladéklerakók rekultivációja” projekt részeként 12 hulladéklerakót teljesen felszámolnak, 69 hulladéklerakót lezárnak, és kettő, a természet által visszahódított hulladéklerakó tájba illesztése fog megvalósulni.

E projekt befejezésének várható időpontja 2011. év vége, összköltsége 7,7 milliárd forintot, amelyet az EU teljes mértékben támogat.

Békéscsaba

Budai Bernadett a békéscsabai nagyprojektről azt mondta: a csatornahálózat bővítése a Békéscsaba belterületén lévő, a csatornahálózathoz még nem csatlakoztatott egyes területek bekötésére és a város közigazgatási határain belül található egyes városrészek elválasztott rendszerben történő csatornázására terjed ki. Hozzátette: a beruházás összköltsége 17,7 milliárd forint, amelyből mintegy 15 milliárd forint az uniós támogatás.

A kormányszóvivő hangsúlyozta: a mostani döntésekkel már öt nagyprojekt kapta meg az “igent” Brüsszeltől, ezeken felül további tizenhét nagyprojektről már döntött a magyar kormány, s azok közül tizennégy már Brüsszelben vár a döntésre. Ezek mindegyike közlekedésfejlesztési vagy környezetvédelmi beruházás – tette hozzá a kormányszóvivő.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik