Belföld

Nem hackerek támadták az ügyfélkaput

Nem hackertámadás, hanem valószínűleg az üzemeltetés szabályainak megsértése okozta a hétvégén a kormányzati ügyfélkapu meghibásodását - közölte Jóri András adatvédelmi biztos.

Az ombudsman közleményében azt írta: a helyszíni vizsgálat során arra nem kaptak választ, hogy hány ügyfél személyes adata vált egy időre nyilvánossá, és annak kiderítése is folyamatban van, hogy illetéktelenek módosíthatták-e a birtokukba került adatokat.

A vizsgálat következő szakaszában Jóri András áttekinti a központi elektronikus szolgáltató rendszer jogi szabályozását, belső eljárásrendjét, az üzemeltetés feltételeit és műszaki hátterét.

Budai Bernadett kormányszóvivő a hétfői kormányszóvívői tájékoztatón kérdésre válaszolva annyit mondott: bővebb információt csak a jelenleg folyó vizsgálat lezárása után tudnak adni az ügyfélkapu meghibásodásának ügyében.

A Miniszterelnöki Hivatal (MeH) Infokommunikációs Államtitkársága azt közölte, hogy jelenleg is folyik az átfogó vizsgálat a kormány informatikai biztonsági felügyelője vezetésével. A vizsgálat első eredményeiről és a kapcsolódó intézkedésekről Baja Ferenc infokommunikációs kormánybiztos számol be kedden sajtótájékoztatón.

A vasárnapi Bors arról írt, hogy több százezer adózó adatai kerülhettek illetéktelen kezekbe, miután összeomlott a kormányzati informatikai rendszer, az ügyfélkapu. A lap értesülései szerint az oldalra bejelentkezők mások személyes adatait látták a képernyőn a sajátjuk helyett.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik