Belföld

Még mindig nincs mindenhol áram

Vas megyében Bajánsenyén, Halastón és Kercaszomoron harmadik napja nincs áram, további hat településen pedig csak részlegesen, aggregátorok üzemeltetésével tudják biztosítani a szolgáltatást - közölte Csikós Nagy József, a Vas Megyei Védelmi Bizottság titkára.

Az érintett települések lakói elkeseredettek, a polgármesterek pedig egyre dühösebbek, mert nem kapnak megfelelő tájékoztatást az E.ON szakembereitől, így nem tudják megmondani az embereknek, hogy mikor áll helyre az áramszolgáltatás – mondta.

Patay László, az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. igazgatóságának elnöke péntek kora este az MTI-nek elmondta: délután öt órára háromezerre sikerült leszorítani azoknak az ügyfeleknek a számát, akik áramellátás nélkül voltak. A munkák, szavai szerint, a befejezéséhez közelednek és reményeik szerint az összes lakossági ügyfelet vissza tudják kapcsolni a Nyugat-Dunántúlon.

Elmondta, többfelé aggregátorokkal segítették a lakosságot, így az érintett települések egy részén részlegesen volt áram.
“Ha minden a terv szerint halad, estére középfeszültségen mindenhol vissza tudjuk állítani az áramszolgáltatást” – mondta.
Hozzáfűzte: azt azért nem lehet kizárni, hogy egy-egy konkrét háznál, ha a csatlakozó megsérült, vagy más egyedi hiba lépett föl, még lehetnek problémák.

“De olyan, hogy egy település, vagy településrész teljesen áram nélkül maradjon, nagy bizonyossággal tudom állítani, hogy nem fog előfordulni” – jelentette ki.

Patay László kérdésre elmondta azt is: szakembereik vizsgálták a meghibásodás okait és egyértelmű, hogy a nagy mennyiségű, vizes tapadó hó valamint az erős szél, a viharos széllökések okozták a meghibásodásokat, oszloptöréseket.

“A kettő együtt jóval túl volt azon, amit egy oszlopnak a szabványok szerint el kell bírnia” – mondta. Szavai szerint a hálózatot tervszerűen karbantartották, tehát nem arról volt szó, hogy az oszlopok, vagy a vezetékek elhasználódtak volna.
“A betonoszlopok úgy törtek el mint a gyufaszálak, pedig ezek a hálózatok egy-két évesek voltak” – tette hozzá.

Patay László szerint “a 40 év óta nem tapasztalt helyzetre” nem készülhetett fel a szolgáltató, véleménye szerint munkatársaival mindent megtettek azért, hogy a lehető legrövidebb időn belül helyreállítsák a szolgáltatást.

Az igazgatósági elnök hozzátette: örül, hogy a Magyar Energia Hivatal vizsgálatot folytat, szerinte ugyanis ez a vizsgálat azt fogja megerősíteni, hogy a szolgáltató “profi módon állt hozzá” az üzemzavar elhárításhoz.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik