Belföld

Tervezik már az 5-ös metrót

Hidak, utak, alagutak építése, a 3-as és a 2-es metró meghosszabbítása, az 5-ös metró építése – megszavazták Budapest közlekedési rendszerének 2020-ig szóló fejlesztési tervét.

A több ezer milliárd forintos programot az MSZP, az SZDSZ és az MDF szavazataival fogadta el a Fővárosi Közgyűlés. A terv szerint a 3-as metró vonalát Káposztásmegyerig vezetnék tovább, és megvizsgálják a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötését, a piros metró vonalának meghosszabbítását a Budagyöngyéig, de szerepel benne az észak-déli gyorsvasút, és az 5-ös metró építése is.

Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes minden módosító indítványt befogadott az előterjesztésbe. Így azt is, hogy fél év múlva ismét visszakerül a közgyűlés elé az az anyag, amelyben rögzítik majd az ütemezést és a források előteremtésének módját. Tarlós István Fidesz-frakcióvezető szerint lehet, hogy egyszer ők is megszavazzák ezt az anyagot, most azonban biztosan nem. Sajnálatosnak tartotta, hogy érdemi egyeztetés nélkül egy véglegesnek tűnő előterjesztés került eléjük.

Ebben szerepe lehet annak, hogy a 4-es metró EU-támogatása érdekében Budapestnek bizonyítania kell, hogy van egy hosszú távú közlekedésfejlesztési koncepciója, ami papíron megfelel az EU-előírásoknak – jegyezte meg. Az az eljárás, ahogy a főpolgármester ezt a programot a közgyűlés elé terjesztette, élő cáfolata annak, amikor a közvéleményt „együttműködéssel” hitegeti, „közös felelősségről” ábrándozva – tette hozzá.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik