Belföld

Bizonytalanság a vasúton

Vasárnap is kiszámíthatatlanul közlekednek a vonatok, a hatvankilencedik tárgyaláson sem született egyezség.

A még elégséges szolgáltatásról a MÁV és a szakszervezet képviselői nem tudtak megegyezni szombaton sem, így bizonytalan, hogy mely járatok és mikor közlekednek. A felek vasárnap 17 órakor folytatják az egyeztetést. Szabó Imre, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének éjszakai ügyeletese szerint a szombat esti helyzethez képest nincsen változás.

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) szombat esti közleménye szerint a MÁV a szakszervezeti követelésekkel kapcsolatban továbbra is hajthatatlan, ezzel „újabb kesztyűt vág az elkeseredett vasutasok arcába, aminek beláthatatlanok lehetnek a következményei”. A tárgyalásokat a még elégséges szolgáltatásokról ugyan fontosnak tartja a szakszervezet, de úgy vélik, hogy az eredeti követelésekről való érdemi tárgyalások nélkül ez csak a munkabeszüntetést konzerválja.

Nézze meg az FN Tudósító (Mészáros Gábor) fotóit a sztrájk 7. napjáról!

Nézze meg az FN Tudósító (Mészáros Gábor) fotóit a sztrájk 7. napjáról!

A szombati, 69. egyeztető tárgyalásokon is kompromisszumra törekedett, a sztrájk ideje alatt a napi 3200 vonatból 506 vonat közlekedését javasolta a még elégséges szolgáltatásként. A szakszervezet ezt nem fogadta el, így marad a kiszámíthatatlan vonatközlekedés – közölte a MÁV Zrt. „A szakszervezet bebizonyította, sztrájkolni akar, de úgy, hogy az utasok alapvető jogait félretéve, meggátolja az eljutást. Minden felelősség a bizonytalan és kiszámíthatatlan vasúti közlekedésért a VDSZSZ Szolidaritást terheli” – áll a vasúttársaság közleményében.

A szakszervezet 2008. február 1-jén hirdette meg határozatlan idejű, úgynevezett gördülősztrájkját. A VDSZSZ egyik fő követelése, hogy minden vasutas kapjon nettó 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, ami a 102,5 milliárd forintból 8 milliárd forintot tenne ki. A szakszervezet továbbá – a megajánlott 6,9 százalékos bérfejlesztés mellett – 10 százalékos plusz bérfejlesztést kér a kiszervezett MÁV-társaságok dolgozói számára, a MÁV-START Zrt., a MÁV-Trakció Zrt., illetve a MÁV-Gépészet Zrt. munkavállalóinak.

Utóbb ezek a követelések kiegészültek a december 14-én életbe lépett új menetrend visszavonásának igényével, mivel az az érdekképviselet szerint ellehetetleníti a személyszállítást.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik