Belföld

A kommunikáción spórol a kormány

Több mint félmilliárd forintot faragnak le a kormányzati kommunikációs kiadásokból, továbbá másfél milliárd körüli a leállított Új tulajdonosi program kommunikációs büdzséjének megtakarítása - írta a keddi Népszabadság.

A lap információi szerint a Miniszterelnöki Hivatalnál (MeH) leállították az őszre tervezett kampányt a szociális ellátórendszerekről, és leállították az Új Magyarország kiadvány legújabb számának előkészületeit is. A szociális kampány és a lap visszamondása háromszázmilliós megtakarítást jelent.

A MeH szintén lefaragott a Kossuth térre tervezett karácsonyi rendezvény költségeiből, a tervezett hetvenöt helyett húsz-harmincmillióval költenek kevesebbet rá. Szintén úgy hatvan-hetvenmillió forinttal kevesebb jut a fogyatékkal élők társadalmi beilleszkedéséről szóló tájékoztatókampányra is.

A spórolások közé tartozik a leállított Új tulajdonosi program kommunikációs büdzséjének visszautalása is az állami kincstárba, amiből eddig “csak” 122 milliót költöttek el – ez 1,4 milliárd pluszt jelent.

A Népszabadság úgy tudja, hogy a MeH-ben most egy középtávra szóló kommunikációs terven dolgoznak, amely a pénzügyi válsággal kapcsolatos lehetőségekről, teendőkről szól majd – elsősorban a vállalkozóknak, az alkalmazottaknak és a közszférában dolgozóknak.

Nem tömegkommunikációról lesz szó, hanem az ügyfélszolgálati irodákat készítik fel a várható kérdésekre, és a kormányzati honlapokon helyeznek el ilyen tartalmakat. A költség minimális – olvasható a lapban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik