Iparági felmérések alapján egy irodai dolgozó havonta körülbelül 979 oldalt nyomtat. Ez az adat különösen megdöbbentő, ha figyelembe vesszük, hogy kevés cég van tisztában a dokumentum-előállítás teljes költségével. A Raiffeisen Bank Zrt. felismerte a költségmegtakarítás lehetőségét, ezért fordult szakértőhöz, a Xerox Magyarország Kft. szolgáltatási üzletágához. A Xerox által végzett irodai felmérés eredményeinek és megoldási javaslatainak figyelembe vételével, a várható eredmények ismeretében döntött úgy a Bank vezetése, hogy irodai berendezéseinek üzemeltetését a Xeroxra bízza.
A dokumentumkezelő vállalat a költségek racionalizálása mellett megoldásával hozzájárult a környezettudatos irodai munka megvalósításához is.
A kevesebb néha több
„A Xerox szolgáltatásainak bevezetése előtt csak a Raiffeisen két székházában 72 különböző típusú irodai berendezést – nyomtatót, másológépet, szkennert stb. – használtunk hat beszállítótól. Akkor még nem voltak pontos adataink arra vonatkozóan, hogy ezek fenntartása, szervizelése, kezelése mennyi pénzbe és energiába kerül. A Xerox először felmérte irodai eszközeink számát, állapotát és elhelyezkedését, illetve a hozzájuk tartozó költségeket, majd közös konzultációkat követően, a felhasználók igényeit is figyelembe véve alakított ki egy optimalizált gépparkot.
A berendezések mennyisége jelentősen lecsökkent: számos nyomtatót energiatakarékos multifunkciós eszközök váltottak fel, amelyek olyan praktikus lehetőségek, mint például az e-mailbe szkennelés vagy a kétoldalas nyomtatás révén csökkentik a papírhasználatot, és ezáltal környezetvédelmi szempontjainkat is érvényre juttatják. Ugyanakkor az ügyfélkiszolgálás színvonala sem sérült: referenseink továbbra is az ügyfélpult elhagyása nélkül tudnak nyomtatni” – fejtette ki Antolik Zsolt, a Raiffeisen Bank Zrt. Ellátási és Költséggazdálkodási Csoportjának vezetője
Előny a fogadónál
A Xerox jelenleg a Raiffeisen három székházában, 142 fiókjában és 32 mobil irodájában közel 1.700 berendezést üzemeltet, amelyek 30 százaléka Xerox-berendezés, tehát a társaság márkától függetlenül nyújtja szolgáltatásait.
A dokumentumkezelő vállalat látja el a berendezések felügyeletét és karbantartását, egy kézben tartva a szolgáltatásokat, így a Banknak elegendő egyetlen beszállítóval tartania a kapcsolatot, ami jelentősen leegyszerűsíti és átláthatóbbá teszi a folyamatokat. „A Raiffeisen egy dinamikusan fejlődő vállalat, és fontos számára, hogy legyen egy megbízható partnere, aki ezt a fejlődést követni tudja. Ügyfelünk elégedett, mert a géppark megújult, a dokumentumok előállítása olcsóbb lett, a költségek pedig jól követhetők, akár munkacsoportokra lebontva is meg tudjuk adni azokat. Mindezt úgy sikerült elérnünk, hogy közben a Bank célkitűzései is megvalósultak. Büszkék vagyunk arra, hogy hozzájárulhattunk egy gyorsabb, ezáltal hatékonyabb munkavégzéshez és a „zöld” irodai fejlesztésekhez, amelyek vállalatunk üzletpolitikájának is egyik alappillérét képezik”– mondta Major András, a Xerox Magyarország Kft. szolgáltatási üzletágának kereskedelmi vezetője.