Belföld

Tisztázták a szeged-csanádi püspököt

admin
admin

2008. 09. 03. 18:41

Az Élet és Irodalom című folyóirat és a közszolgálati televízió Az este című műsora megsértette Kiss-Rigó László szeged-csanádi megyéspüspök jó hírnevét, amikor személyét összefüggésbe hozták a Kádár-rendszer belső elhárításával - állapította meg elsőfokú ítéletében a Fővárosi Bíróság.

A polgári peres eljárás ítéletében a bíró az elsőrendű alperest, az Élet és Irodalom szerkesztőségét arra kötelezte, hogy 15 napon belül tegye közzé: valótlanul állították, hogy Kiss-Rigó Lászlónak évek óta módjában állt volna leleplezni beszervezőjét, s valótlanul közölték, hogy tartótisztjét ma is védi. A „valóság ezzel szemben az, hogy beszervezésére nem került sor, tartótiszttel kapcsolatban nem volt és jelenleg sincs”.

A másodrendű alperest, a közszolgálati televízió Az este című műsorát a bíróság arra kötelezte, hogy 15 napon belül hangozzon el: valótlanul adták közre, hogy Kiss-Rigó Lászlót ügynökként beszervezték, s beszervezési nyilatkozatot írt alá, mert „a valóság ezzel szemben az, hogy beszervezésére, beszervezési nyilatkozat aláírására nem került sor”.

A bíróság ezen kívül Kiss-Rigó László jó hírnevének megsértése miatt egymillió forint megfizetésére kötelezte az Élet és Irodalom szerkesztőségét, valamint a lapban megjelent cikk szerzőjét, Ungváry Krisztián történészt, harmadrendű alperest. Az ítélet ellen a felperes és az alperesek 15 napon belül fellebbezést nyújthatnak be az ítélőtáblához.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.