Belföld

Be kell temetni a metróalagutat?

Nem kizárt, hogy a 4-es metró Gellért téri állomása térségében a metróalagút egy részét vissza kell bontani, be kell tömni a fúrást végző Bamco konzorciumnak - írja a Népszava.

Nem ezzel a szakasszal van a baj, hanem egy, a két majdani főalagutat összekötő átkötőalagúttal. Erre ugyanis a kivitelező elfelejtett építési engedélyt kérni, azt csak utólag nyújtotta be. A Bamco ennek ellenére 17 méterrel már továbbfúrt.

Az engedély nélküli építkezés bírságát hétfőn postázzák, amely legfeljebb egymillió forintnyi lehet, s ha az alvállalkozó nem állítja vissza az eredeti állapotot, akkor ezt akár naponta kiszabhatja a hivatal.

A Bamco az átkötőalagútra szóló engedéllyel a zsebében sem lehet nyugodt. Az ugyanis csak az előzetes kiviteli tervek szerinti munkavégzésre vonatkozik, tehát a Bamcónak – ha jogkövető módon akar tovább dolgozni, és nem szeretné, hogy még több bírságot hajtsanak be rajta – vissza kell állítani az eredeti állapotot.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság szerint a másik megoldás a visszaállítás helyett, ha a DBR módosított engedélykérelmet nyújt be. Ez azonban időbe telik, s addig nem haladhat a jelenleg is késésben lévő munka.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik