Belföld

Elégedett a BKV az új renddel

A BKV szerint a vártnál kevesebb problémát okozott az átállás első üteme a budapesti tömegközlekedésben; a csütörtöktől érvényes új menetrend miatt eddig mintegy száz panasz, illetve módosítási javaslat érkezett a társaság ügyfélszolgálatához. Budafokon már tüntettek az új menetrend ellen.

Szilágyi Károly, a BKV szóvivője ugyanakkor arra figyelmeztetett, hogy a menetrendek szeptember 6-ai, újabb módosításakor már „sokkal komolyabb” változásokra kell számítaniuk az utasoknak.

Közölte, a BKV azt várja a járathosszabbításoktól, összevonásoktól, átszervezésektől, hogy ősztől kevesebben ülnek autóba, és többen választják majd a közösségi közlekedést.

Új buszokat is akarnak (Fotó: MTI)

Új buszokat is akarnak (Fotó: MTI)

Közölte azt is, a cégnek új buszokra lenne szüksége, ám egyelőre nem tud arról, hogy a tulajdonos fővárosi önkormányzat pályázatot írt volna ki új járművek beszerzésére.

A szóvivő elmondta, a BKV 1235 (részben vállalkozói tulajdonú) autóbuszt, 108 trolibuszt, valamint 400 villamost bocsátott a változtatás első napján forgalomba, s a járművek „műszakilag jól bírták” a terhelést.

Akiknek nem tetszik

Több utcában félpályás útlezárással tiltakoztak Budafokon a kerületet érintő BKV-buszjáratok módosítani tervezett útvonala ellen csütörtökön délután. Hét olyan utcában tartottak demonstrációt, ahol jelenleg nincs tömegközlekedés – mondta el a tüntetés egyik szervezője, Galambos Attila. Közölte: ezek a tranzitútvonalak nem megfelelőek, az utcák szűkek és alapvetően alkalmatlanok a buszközlekedésre, az ott lakók pedig nem szeretnék, hogy itt rendszeresen buszok járjanak.

Mihálszky Gábor, a BKV közlekedési vezérigazgató-helyettese azt közölte, az eddig kinyomtatott 850 ezer tájékoztató kiadványon túl újabb 250 ezer példányt rendelnek a szeptember 6-ai “második lépcsős” változtatások idejére.

Nem kell átszállni

A cég vezetője a kedvező változások között említette, hogy a Pest megyei Pécelről Budapestre járóknak ezentúl nem kell átszállniuk, mert a járatösszevonásoknak köszönhetően közvetlen járatot kaptak az Örs vezér téri metróállomásig.

A változások közé tartozik az is, hogy a BKV a jövőben a menetrendeket meghatározó paraméterkönyv készítésekor öt helyett már csak négy utassal számol egy négyzetméterre; ez azt jelenti, hogy csökkenhet a zsúfoltság egyes járatokon.

Új utakon

Az MTI információi szerint várhatóan fővárosi kezelésbe kerülnek azok a kerületi közutak, ahol a paraméterkönyv átírása után autóbuszok járnak majd. Ennek azért van jelentősége, mert az utat kezelő önkormányzat felelőssége a felújítás, vagy például a kátyúzás. (A többek által vitatott nyomvonalú 141-es busz az egyik olyan járat, amely kerületi utcákat is érint.)

Lakos Imre (SZDSZ) fővárosi szakpolitikus megerősítette, hogy a kezelési jog kérdésének napirendre kell kerülnie, ezért várhatóan egyeztetések lesznek az ügyben a főváros és az érintett kerületek között. Mint mondta, az alapszabály az, hogy ahol BKV-busz jár, az az út a főváros kezelésében áll, ám vannak ez alól kivételek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik