Szlovákiában utoljára akkor írtak a lapok az Apollo Tyresről, amikor az indiai beruházó elállt attól a szándékától, hogy a mátyusföldi Vágsellyéhez (Sala) tartozó Vágvecse és a Duslo vegyikombinát közti félszáz hektáros térségben építse fel a gumiabroncsárat, amely 1100 embernek adott volna munkát. A város önkormányzata akkor csalódottságának adott hangot, amiért a beruházó mégis Magyarország mellett döntött.
Környezetvédelmi okokból nem kellett
Ezzel egyidejűleg a Szlovákia keleti végein, a Kassát Miskolccal összekötő szakasz mentén fekvő, zömmel magyarok lakta településen, Kenyhecen (Kechnec) létesült ipari park területét is emlegették az indiai beruházás lehetséges helyszíneként.
A 150 millió eurós beruházásként ajánlott és másfélezer ember foglalkoztatását ígérő gumiabroncsgyárat a szlovákiai beruházás-fejlesztő állami ügynökség, a SARIO ajánlotta a falunak, melynek lakossága azonban környezetvédelmi okokra hivatkozva ezt elutasította. A SARIO a gyöngyösi fejlemények után egyelőre nem hallatja a hangját.
Szakképzetleneket foglalkoztattak volna
Konkoly József, Kenyhec polgármestere annak idején nem titkolta: biztos, hogy a környezetszennyező beruházás olyan ellenkezést váltott volna ki a térségben, amely végül az ipari park más beruházóit is elriasztotta volna. Ráadásul a község az ajánlatot egyéb okok miatt is előnytelennek tartotta.
Részint azért, mert az Apollo Tyres az építkezéshez ötven hektárnyi területet igényelt, jóllehet a csarnokok csak ennek töredékét foglalták volna el, nem szólva arról, hogy hihetetlenül garasos árat kínáltak a területért. Az elutasítás másik oka az volt, hogy a beruházó döntően szakképzetlen, alapiskolázottsággal sem bíró munkaerőre tartott igényt.