Belföld

Az évtized legnehezebb évei várnak Budapestre

A főváros vezetése 2010-ig szeretné lebonyolítani a legjelentősebb beruházásokat: egyszerre zárják le a Budai alsó és felső rakpartot, lesz olyan időszak, amikor sem a Margit hídon, sem a Szabadság hídon nem lehet autóval közlekedni - közölte Demszky Gábor, aki szerint az évtized két legnehezebb éve következik a fővárosi lakosok számára.

A pénzügyi kényszer miatt sűrítették össze a beruházásokat, amely abból fakad, hogy az uniós támogatásokra csak 2010-ig jogosult a főváros. Ezért kell azonos időszakban felújítani a Szabadság hidat és az Margit hidat, megépíteni a 4-es metrót, a szennyvízgyűjtőt és számos utat felújítani – mondta a főpolgármester.

Két rakpartot zárnak le

Június 16-ától augusztus 20-ig egyszerre lesz lezárva a budai alsó és felső rakpart a 4-es metró kivitelezésének felgyorsítása és a budai Duna-parti főgyűjtőcsatorna építése miatt. A Gellért téren ideiglenes út épül, ezen keresztül haladhat majd a Budafoki út felől érkező autós forgalom. A tervek szerint augusztus 1-jétől a Margit hídtól északra eső szakaszt is lezárják, itt az alsó rakpartot megemelik és kiszélesítik a folyó irányában egy forgalmi sávval, körülbelül 1200 méteres szakaszon, észak felé.

Az évtized legnehezebb évei várnak Budapestre 1

A Szabadság hidat a tervek szerint december 20-án adják át a villamosforgalomnak, de autóval leghamarabb csak jövő májusban lehet átkelni a hídon. A Margit híd felújítása október 30-án kezdődik és 2010 májusáig tart. Autóval ezen időszak alatt nem lehet felhajtani a hídra, de a tömegközlekedés fennmarad rajta, illetve gyalogosan is használható lesz a híd. Jelentős változásokat okoz majd Budapest közlekedésében az északi összekötő vasúti híd június 21-étől három hónapon át tartó felújítása.

A HÉV-vonalán járnak a vonatok

Emiatt az érintett vonalon közlekedő vasúti szerelvények a szentendrei HÉV pályáját használva a Nyugati pályaudvar helyett a Margit hídig közlekednek. Jó hír, hogy a nyár végén átadják az M0 autópálya keleti szektorát és a hozzá tartozó Megyeri hidat. Ez javíthatja a főváros északi térségének közlekedését – mutatott rá Demszky Gábor. Az útfelújításokat is folytatja főváros, bár idén az egyéb beruházások miatt csak 58 útszakaszt, összesen 35,5 kilométer hosszúságban javítanak meg 3,9 milliárd forintos összköltséggel.

Az évtized legnehezebb évei várnak Budapestre 1

A tájékoztató szerint 2010 végéig jelentős fennakadásokra kell számítani a 4-es metró építésének helyszínein, így a Belgrád rakparton, amely június 15-től az év végéig egyirányúvá válik a Fővám tér felé. Az Astoria csomóponton augusztustól a Rákóczi út irányában megszakítva három héten át 2×2 sávra korlátozzák a forgalmat. A metró Móricz Zsigmond téri állomásának építése miatt szeptember elejétől a Bartók Béla úton, szeptember végétől pedig a Fehérvári úton módosul a villamosforgalom.

„Lehet vizionálni a közlekedés összeomlásáról, de ez nem fog bekövetkezni” – mutatott rá Demszky Gábor.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik