A MÁV eddigi vizsgálatai alapján reggel 6 óra 55 perckor egy madár okozta a problémát. Egy betápláló vezeték zárlatos lett, és rászakadt a pályaudvar egyik tároló vágánya felett lévő felsővezetékre, ezáltal az egész pályaudvaron megszűnt a felsővezeték áramellátása.
Áram hiányában a reggeli és délelőtti órákban a MÁV dízelmozdonyokkal próbálta a vonatokat továbbítani, de az áramkimaradás a pályaudvar reggeli elővárosi forgalmában jelentős fennakadásokat okozott. 30-120 perces késések is előfordultak.
A leszakadt vezetéket a felsőveztékről a délelőtti órákban eltávolították, így megszűnt a
zárlat, és ismét el tudják látni a pályaudvar felsővezetékét árammal. A vonatok menetrendbe történő visszahelyezését a vasút megkezdte, de a kora délutáni órákig az utasok késésekre számíthatnak. A
helyreállítást vonatmentes időszakban, az éjszaka folyamán végzi el a
vasúttársaság.