Az idei tőkepótlás forrása előfinanszírozás, amelynek a módját még keresik – mondta Keller László. Demszky Gábor hozzátette: elképzelhető például fővárosi vagyonelemek értékesítése, amelyek bevételéből autóbuszokat lehetne vásárolni. Demszky beszámolt arról, hogy a BKV-nak legalább 5-6 milliárd forintra volna szüksége a műszaki színvonal fenntartásához és ugyanannyi a fejlesztésekre. Keller és Demszky is hangsúlyozta, hogy a BKV nincs likviditási válságban, fizetési kötelezettségeit teljesíteni tudja.
A most megkezdett megbeszélés folytatásaként tisztázzák azt, miként lehet megteremteni a jogszabályi feltételeit annak, hogy a tömegközlekedési szolgáltatás megrendelőit bevonják a közlekedési vállalatok finanszírozásába. Erre a témára munkacsoportot alakítanak. Demszky Gábor bizakodásának adott hangot, hogy az ezzel kapcsolatos törvényjavaslat még az idén a parlament elé kerül.
A további tárgyalásokon tisztázzák: miként lehet pontosan regisztrálni a közlekedési szolgáltatás igénybevevőit, és milyen viszonyban van a költségvetésben rögzített árkiegészítés az ingyenes és kedvezményes szolgáltatás igénybevételével.
A főváros azt javasolta a kormánynak, hogy az infláció mértékével visszamenőlegesen emelje meg az állami normatív támogatást, és akkor a főváros is azt teszi az erre az évre előirányzott 9,71 milliárd forint tőkepótló támogatással. Az állami normatív támogatás idei előirányzata 32,198 milliárd forint. Keller László közölte: erre nincs lehetőség, de a kormánynak nem is állna szándékában a támogatás visszamenőleges emelése. Az államtitkár külön kiemelte, hogy a konvergenciaprogramba nem fér bele a BKV-nak nyújtott normatív támogatás növelése. Hangsúlyozta azt is, hogy ugyanakkor a kormány érdeke is az, hogy a fővárosnak és agglomerációjának világszínvonalú tömegközlekedése legyen.