A VDSZSZ követelése 10 százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, továbbá a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Az eredeti követeléseket utóbb kiegészítették azzal, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a pénzügyminiszter által jelzett további inflációnövekedést a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja.
A legutóbbi, április 11-i egyeztetést követően Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke elmondta: a munkáltató hajthatatlan, nem érdekli a kialakult helyzet. Addig fognak sztrájkolni, amíg nem sikerül elfogadható eredményt elérni. A munkabeszüntetés időpontját a szakszervezet, az eddigiek szerint, előző napon jelenti be.
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője az április 11-i tárgyalást követően megismételte, hogy a vasúttársaságoknak nincs gazdasági és jogi lehetőségük az irreális követelések teljesítésére.
A szóvivő elmondta: a tárgyaláson Herczog László közvetítő kérte a feleket, hogy egyezzenek meg a még elégséges szolgáltatásról. A vasút kérte a szakszervezetet, hogy olyan ajánlatot tegyen, amellyel biztosítani lehet a közszolgáltatás minimális szintjét.