Belföld

A városvezetés egyetért a járatritkítással

Éves szinten mintegy kétmilliárd forintos megtakarítást remél a BKV a várhatóan a nyár végén bevezetendő új paraméterkönyve, összmenetrendje révén.

Ez összességében 4 százalék körüli járatritkítást eredményez, miközben egyidejűleg fejlesztő elemeket is tartalmaz – közölte Somodi László, a cég vezérigazgató-helyettese. A Főpolgármesteri Kabinet elveiben egyetértett az általuk benyújtott javaslattal. Ezt tovább finomítva terjesztik a cég vezető testületei, illetve a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottsága elé, amely április 16-án tárgyalja azt.

A szakszervezetekkel tovább tárgyalnak, hogy elkerüljék az általuk a járatritkítások és a cég finanszírozási rendezetlensége miatt kilátásba helyezett hétfői sztrájkot – jelentette be a vezérigazgató-helyettes.

A várható változások közt említette, hogy ahol lehet, kisebb járművek közlekedhetnek, például a 10 percenként járó 6 kocsis HÉV-ek helyett, 8 percenként közlekedő 3 kocsis HÉV-et üzemeltetnek majd. A késő esti órákban kisebb buszokkal tartanák fenn a jelenlegi járatkövetést. A 70-80 százalékos reggeli csúcsidejű kihasználtságot megőrzik a járatokon. Ott viszont, ahol ez csak 50 százalékos, valamilyen módon növelik a kihasználtságot a 60-70 százalékos értékhatárig.

A metrókon 2 százalékos járatritkítás várható a kora hajnali időben. Késő este viszont sűrítenék a metrók közlekedését, 8 perces követési időre, a jelenlegi 10-15 perc helyett. A 4-6-os villamos változatlan gyakorisággal járna, s este még sűrítenék is. A kisforgalmú időszakokban járatok összevonásával oldják meg az átszállások számának csökkentését. Példaként említette a késő esti órákban a Keleti pályaudvarnál végállomásozó járatokat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik