megbénítja a vasúti forgalmat, hogy “kilendítse” a vasúttársaságot
bemerevedett álláspontjáról. Azt is jelezték, hogy május elsején, a munka
ünnepén majálisozás helyett is sztrájkolnak.
Sajtóinformációk szerint a koalíciós konfliktus jó kapaszkodót jelent a VDSZSZ
számára, hiszen mind több tagja jelezte: meg kellene gondolni, van-e értelme
újra és újra sztrájkolni, miközben semmi hozadéka nincs. A vasutasok egy
részében az is felmerült, hogy az utasok elpártolnak a vasúttól, így ők
elveszíthetik a munkájukat.
Mindazonáltal – bár a többi vasutas-szakszervezet is
egyetért a követelésekkel – csak a VDSZSZ vállalta fel a nyílt harcot az újabb
béremelésért, a megszüntetésre ítélt vasútvonalakért, s azért, hogy valamennyi
vasutas részesedjen a MÁV-Cargo privatizációs bevételéből. Követeléseiket
azonban a döntéshozók teljesíthetetlennek tartják.