Ennek értelmében a bizottságban támogatták, hogy az
autóbusz-közlekedésben megszűnjék a típusfüggőség, és a vezetett jármű típusától
függetlenül vehessék igénybe a gépkocsivezetők a korkedvezményes nyugdíjat.
A Volán-társaságoknál és a BKV-nál körülbelül 17 ezer autóbusz-vezető dolgozik,
de közülük csak kevesen vezetnek olyan korszerű járművet, amelynél jelenleg nem
vehető igénybe a korkedvezmény a kormányzati előterjesztés szerint.
Kiss Ferenc (MSZP) képviselő hivatkozott a szakszervezetekkel kötött
egyezségre, amely szerint mielőbb, de legalább január 1-jéig kellett volna
hatályba léptetni a módosítást. A kormányzat által javasolt május 1-jei
hatálybaléptetést későinek tartotta, szerinte a munkáltatóknak nem kellene
erre ennyi felkészülési idő. Mint mondta: módosító indítvány beadását
fontolgatja, hogy legalább március 1-jén lépjen hatályba a módosítás.