Belföld

Megtudtuk, mit akarnak a fővárosiak

A Budapesten lakók szerint az utakra és a hidakra kellene a legtöbbet költeni, a színházak támogatását viszont a legtöbben csökkentenék.

Az utak felújítását a Medián által megkérdezett 2000 fővárosi 43 százaléka a jelenleginél több pénzzel támogatná, és mindössze egyhuszaduk csökkentené az erre fordított összeget. Ugyan csak egy kicsivel, de a kórházak támogatását kevesebben érzik fontosnak: 42 százalék növelné, és 6 százalék csökkentené az egészségügyi kiadásokat.

Dobogós lett a BKV és a tömegközlekedés, amire 37 százalék többet, 9 százalék pedig kevesebbet költene. Csak ezután jönnek azok a problémák, amelyekről korábban sok szó esett, így a köztisztaságra 20, a rendőrségre és a hajléktalanok elszállásolására csak a fővárosiak 15 százaléka áldozna több pénzt.

Ugyan Budapestre érkezik a legtöbb külföldi turista, és a színházaknak is több mint fele a fővárosban található, ezekkel viszonylag kevesen foglalkoznának. A színházakra költött összeget ugyanis csak 5 százalék növelné, ugyanakkor kirívóan magas, 37 százalék azoknak az aránya, akik viszont kevesebbet költenének kultúrára.

A jelenleg is zajló beruházások közül 40 százalék fölötti támogatást tudhat magáénak az M0 továbbépítése, az útfelújítás és a 4-es metró megépítése. Ez utóbbit egyaránt támogatják a kormánypárti és az ellenzéki szavazók: az MSZP-SZDSZ-koalíció támogatói között 91, az ellenzéki szavazók közül 77 százalék tartja fontosnak, hogy megépüljön a négyes metró.

A buszsávokért a fővárosiak 70 százaléka lelkesedik, függetlenül attól, hogy kire szavaznának egy most vasárnapi választáson. A fővárosi politika összetétele egyébként hasonlít az országos átlagra, csupán az SZDSZ szavazói vannak egy kicsivel többen, a másfél millió fővárosi 8 százaléka szavazna rájuk.

Lakos Imre, a főváros városüzemeltetési bizottságának elnöke kijelentette, hogy a folyamatban lévő beruházások egyikét sem állítják le a felmérés eredményei miatt – így zavartalan a Csepeli Szennyvíztisztító projektje is. Azt azonban hozzátette, hogy a kerékpárutak építését nem kiemelt beruházásként kezelik majd a jövőben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik