Belföld

A magasvasút mentené meg Budapestet?

A magyar főváros belsejébe ékelődött vasúti hálózat - megfelelő korszerűsítés után kiválóan alkalmas lenne egy, a német S-Bahnhoz hasonló közösségi közlekedési hálózat kialakítására - írta a Magyar Nemzet.

Egy nemzetközileg is jegyzett magyar mérnöki iroda vezetője szerint addig kell cselekedni, amíg állami kézben vannak az ehhez szükséges MÁV-ingatlanok. Virág Lajos mérnök-közgazdász a lapnak elmondta, hogy több hazai és külföldi mérnök összefogásával elkészítettek egy programjavaslatot a MÁV infrastruktúrájának fejlesztésére és új szellemű hasznosítására.

Ebben többek között azt indítványozzák, hogy a jelenlegi sugaras szerkezettel szemben egy minden irányból megközelíthető átjárható hálózatot kell létrehozni. Véleményük szerint a főpályaudvart a mai Ferencvárosi pályaudvar helyén kell felépíteni, mellette 4-6 peremvárosi állomást kell kialakítani.

A javaslat szerint a távolsági vonatok a központi pályaudvarra érkeznének, az elővárosiak a peremvárosba. itt szállhatnának át az utasok a magyar S-Bahn, az úgynevezett expresszmetró-hálózatra.

Címkék: Belföld

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Image: 73887454, Tíz éve, hogy Bajnai Gordont kormányfõvé választotta a parlament, a 168 Óra pedig ebbõl az alkalomból a könyvet adott ki. A Frontsebészet – A köztársaság utolsó kormánya. A kiadvány azt az egy évet mutatja be, amikor a gazdasági és társadalmi csõd szélén álló országot a Bajnai-kormány vezette, majd szigorú megszorításokkal egyensúlyba állította., Place: Budapest, Hungary, Model Release: No or not aplicable, Property Release: Yes, Credit: smagpictures.com
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.