Elemzési algoritmusok növekvő szerepe a vállalatok életében
Az algoritmusok egyre nagyobb teret hódítanak magunknak az üzleti életben, mivel az ember a növekvő digitális adathalmaz gyors feldolgozására csak ezek segítségével képes. Ahogy a rögzített adatok mennyisége nő a vásárlási szokásokról szóló információktól kezdve, a médiafogyasztási szokásokon keresztül, a vásárlói igények testreszabásáig, az algoritmusok szerepe egyre fontosabb lesz. Ma ha hitelkártyával vásárolunk az interneten, azonnal lefut egy algoritmus a kártya adatainak ellenőrzésére. Az egyedi vásárlóra szabott egyedi marketing korában a megfelelő modellező eljárások alkalmazása létfontosságú a vállalatok számára.
Például a call centerekben is elengedhetetlen az algoritmusok használata, hogy meghatározzák a bejövő hívások mely operátorhoz fussanak be, a hívás oka, a várakozók száma, és a hívó fél ügyfélértéke és helye alapján. Vagy éppen a hűségkártya rendszerek révén nagy adatmennyiséggel rendelkező kereskedők megfelelő algoritmusok segítségével szegmentálhatják vevőiket, mely alapján személyre szabott direkt marketing üzeneteket képesek küldeni fogyasztóiknak, ezáltal a válaszadási rátájuk a sokszorosára nőhet. Azonban azon vállalatok, akik nem veszik fel a harcot az adatelemzésben és modellezésben, tartósan versenyhátrányhoz juthatnak.
Piaci hatékonyság és az SPSS
A hatékony és gyors adatelemzés és tervezés kulcsfontosságú a versenyképesség fejlesztéséhez. Az SPSS statisztikai, adatbányászati és prediktív eszközei ebben segítenek. A modern technológiát felhasználók között megtalálhatók a legnagyobb pénzintézetek, telekommunikációs cégek, az FMCG, utility és retail szektor nagyjai valamint tanácsadók és a piac- és közvélemény-kutatók vállalatok. Az SPSS termékeket olyan nagyvállalatok használják, mint az OTP, Magyar Telekom, Vodafone, Aegon, Sanofi-Aventis, E.on, Sara Lee. Azonban a kisebb méretű vállatok is megtalálják az SPSS megoldásai közül azokat melyekkel, hatékonyságukat, versenyképességüket növelhetik.
Adatelemzési és adatbányászati konferencia
A VI. SPSS adatbányászati és adatelemzési konferencia betekintést nyújt a hatékonyabb statisztikai, piackutatási és adatbányászati eszközök iránt érdeklődők számára a legújabb módszereket, trendeket illetően. A termékek jelenlegi felhasználói újabb tippeket, gyakorlati javaslatokat kaphatnak az eszközök eredményesebb használata érdekében. A 2007-es őszi konferencia központi témája a statisztikai és adatbányászati modellalkotás, így azok figyelmére számít, akik már alkalmaznak elemzési, adatbányászati modelleket és tovább szeretnék tökéletesíteni azokat, illetve akiket érdekel, hogy hatékonyságuk növelése érdekében, milyen modern és kipróbált algoritmusokat alkalmazhatnak. Bővebb információkat a konferenciával kapcsolatban a www.spss.hu/konferencia címen találhat
SPSS Hungary
Az SPSS Inc. a világ vezető adatelemző- és statisztikai szoftver szállítója. Több mint 250,000 kereskedelmi, akadémiai és kormányzati felhasználó támaszkodik SPSS technológiára a világ több, mint 100 országában. Az SPSS 1991. óta jelen van Magyarországon és termékei nagy népszerűségnek örvendenek az üzleti és az akadémiai szférában egyaránt.