Belföld

Drágult az árpádsáv Őszöd után

Árpádsávos zászló, rovásírással díszített póló – ezek a termékek más jelentéssel bírnak a miniszterelnök őszödi beszédét követő zavargások óta. Ahogy az életben, úgy a neten is önálló kultusza lett a gyurcsányi szavaknak.

Akárhogy is nézzük, a tavaly őszi zavargások marketingértéke igen magas. A tavaly a Kossuth téren még hatszáz forintért árult árpádsávos zászlót idén már 900-1000 forintért kínálják. A kocsiablakon kilógatható rendőrbosszantó méretű lobogóért viszont akár hat-nyolcezer forintot is elkérhetnek a nemzeti érzelmű árusok.


Rovásírásos vagy tarsolylemezes póló háromezer forint körüli áron kapható a „márkaboltokban”, de egy igazi tüntető nem kerülheti el, hogy kocsijára nagy-magyarországos matricát ragasszon és piros-fehér szalagot kössön az ostorantennára.

Zene az kell

Az igazán elkötelezett magyar demonstráló természetesen népnemzeti zenéket is hallgat, amelyek 3500 forintos átlagáron vásárolhatók meg. Ennyi pénzért megkaphatjuk a Romantikus Erőszak, a Kárpátia vagy az Egészséges Fejbőr legújabb lemezeit is.

A tavalyi tüntetésekből kiindulva szintén a demonstrálók kultusztárgya lett az arc elé köthető sál, ami a népi hiedelmek ellenére nem véd a rendőrségi könnygáz ellen.

Mivel a kormány-ellenes megmozdulások könnyen elhúzódhatnak, így nem árt, ha olvasnivaló is van az embernél. Már kétezer forint alatt megvásárolhatók Wass Albert művei, de a székely néphagyományok, esetleg az unió hiábavalóságáról szóló könyvekkel is tágíthatják látókörüket a Kossuth térre látogatók.

Őszöd a neten

A politikai kommunikáció, sokszor igen durva eszközei az őszödi beszéd után egyre nagyobb teret nyertek az interneten is. A miniszterelnök ellenfelei olcsó és igen hatékony formát találtak a kritika és az ellenpropaganda kifejtésére, több új hazai weboldal születése egyértelműen a sokat vitatott beszédhez köthető.

Az internet a politikai marketing területésre is bejuttatta a gerillamarketing módszereket, az őszödi beszéd után számos elektronikus levélben jelentek meg a Gyurcsányt kifigurázó montázsok. Ezek a grafikák természetesen már a botrány kitörése után körbejárták a magyar internetet, hiszen nem számít spamnek, ha néhány barátunknak továbbküldünk egy vicces rajzot. Az öszödibeszéd.hu-ról akár internetes üdvözlőlapként is elküldheti bárki a neki tetsző karikatúrát.

Régi viccek

A politikai kritikát már az Orbán-kormány alatt is többször humoros videoklippekben, szatirikus körlevelekben fogalmazták meg az aktuális kritizálók. Ehhez hasonló alkotások tucatjai jelentek meg a beszéd után a különböző blogokon, illetve egész gyűjteményt találhatunk a Youtube oldalain is.



Drágult az árpádsáv Őszöd után 1

Piros-fehér marketing (Fotó: MTI)



A blogokon kívül számos vitafórum foglalkozott hónapokig a beszéddel, illetve annak utórezgéseivel: ezeken a weboldalakon természetesen megjelentek mindkét oldal képviselői, sőt gyaníthatóan még a pártok „hivatásos” kommunikátorai is álnéven. A műfaj érdekes és egyedi interpretációja a gyurcsánynak.com pedig kifejezetten azzal a céllal jött létre, hogy a „nép” üzenetei eljussanak a miniszterelnökhöz.

Ideológiai hackerek

A politikai csaták egyik legfurcsább internetes jelenségeként értékelhető, hogy egyes weboldalakat időről időre megtámadnak és feltörnek. Ilyenkor legtöbbször valamilyen rövid üzenet utal arra, hogy a hacker nem ért egyet az oldal tartalmával, s ennek szeretett volna hangot adni akciójával. A Balatonőszödi Felszabadító Front Antihekker Különítménye és Társadalomépítő Tagozatának elnöksége szignóval ellátott támadás után természetesen a jogos tulajdonosok úgymond visszafoglalták az oldalukat.

Szintén mellékterméke a botránynak a megvásárolható ajándéktárgyak megjelenése, az élelmesebb webshopokban legtöbbször találhatunk az ismert „böszmeségekkel” díszített bögrékből, pólókból, kitűzőkből is trágárabbat, vagy enyhébbet, ízlésünknek.






Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik