A közlemény szerint a szövetség azoknak a gazdálkodó szervezeteknek közli nevét, amelyek az egyéni fogyasztói panaszok rendezése során, illetve a fogyasztók széles körét érintő ügyekben tanúsított magatartásukkal hozzájárulnak a fogyasztói kultúra fejlesztéséhez. Az indulásakor a listán a Neckermann Kft. és az OTP Travel Kft. szerepel.
A FEOSZ célja – hasonlóan a „feketelista” vezetéséhez – a megelőzés – fűzik hozzá –, annak elérése, hogy a gazdálkodó szervezetek jogkövető magatartást tanúsítsanak, illetve a fogyasztók tudatosabban, több információhoz jutva tudjanak dönteni a cégek között. A listán való szereplés alkalmas eszköz lehet a vállalkozások számára jó hírnevük öregbítésére – jegyzi meg a szövetség.
A szövetség a lakosságtól várja a bejelentéseket olyan gazdálkodó szervezetekről, amelyek a minőségi kifogások vagy egyéb panaszok intézése során fogyasztóbarát módon, a jogszabályoknak megfelelően jártak el, illetve kiemelten kezelik a fogyasztóvédelmi szempontokat.
A fogyasztói bejelentések esetén a bejelentők adatai nem kerülnek nyilvánosságra, ezek kizárólag az esetek hitelességének alátámasztására szükségesek – hangsúlyozza a szövetség.