Belföld

Változott a BKV szent könyve

Elfogadták a BKV Bibliájának számító paraméterkönyvet. Elsősorban átszervezésekkel igyekeznek csökkenteni a zsúfoltságot.

A menetrendek összehangolásában látták a jövőt a Fővárosi Önkormányzat illetékesei, amikor elfogadták a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) Paraméterkönyvét, ami megszabja a vállalat számára, hogy hol milyen járatokkal kell üzemelnie.

A könyv összefoglalja a Paraméterkönyvi Fejlesztési Programot, ezzel összhangban rögzíti a 2006-ban jóváhagyott és a 2007 februárjáig bevezetett fejlesztéseket, valamint a 2007-ben megvalósuló újításokat és azok határidejét. A BKV egyes járatain a reggeli és a délutáni csúcsidőt is figyelembe véve sűríti járatait, más járatok menetrendjét pedig összehangolja.

A 2007. februárjáig bevezetett intézkedések között szerepel a menetrendek összehangolása és az utastájékoztatás fejlesztése. Ennél is gyakorlatiasabbnak tűnik egyes járatok sűrítése.

E szerint a reggeli csúcsidőben a 3-as villamos, a 20-as, 23-as, gyors 23-as, 37-es és 82A autóbuszok ,a reggeli és délutáni csúcsidőben a 94-es autóbusz és a Keresztúr-busz, hétvégén a 19-es autóbusz jár sűrűbben.

A BKV tájékoztatása szerint több autóbusz- és trolibuszjárat menetrendjének összehangolásával csökkent az utazási idő. A 3-as és a gyors 3-as autóbuszok között a délutáni csúcsidőben, egyes időszakokban a 74-es és a 76-os, valamint 75-ös és a 80-as trolibuszok esetében javult az átszállási lehetőség a menetrendek ös. Ugyanígy a Vezér utcai lakótelep térségében a 82-es trolibusz és a 144-es autóbusz közlekedik összehangoltan.

Ezentúl korábban indul az első és később az utolsó 19-es autóbusz. A gyors 96A autóbusz a délutáni csúcsidőben is jár, a gyors 3-as autóbusz délután fél órával tovább közlekedik. A 62-es villamossal szombaton délután egy órával tovább lehet utazni. A zsúfoltság csökkentése érdekében a 68-as és az Alacska-busz (a 254-es) vonalán ezentúl csuklós járművek szállítják az utasokat.

A 86-os autóbusz ezentúl Újbuda, Függetlenségi Parkig közlekedik (úgy tudjuk, szakmai körökben némi megütközést keltett a változás. Az új végállomás ugyan kényelmesebb, mint a Kosztolányi Dezső téri szűk forduló, de a fővárosban még nem közismert név sem a XI. kerületet jelölő Újbuda, sem pedig a Függetlenségi Park.)

Gyakrabban jár a 96-os, 194-es autóbusz, ugyanakkor a kispesti Kassa utca tehermentesítése érdekében megszűnik a Gloriett-busz.

A tervek között pedig a Moszkva téri villamoshálózat fejlesztése, valamint a menetrendek összehangolásával és a kapcsolatok javításával a XVI. és a XVII. kerületi, valamint a budai-hegyvidéki autóbusz-hálózatok fejlesztése szerepel. További cél az esélyegyenlőség javítása, és a fővárosban az idén zajló építkezések, rendezvények idején életbe lépő korlátozások miatt a magas szintű megszervezése.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik