Bár a júniustól Bálint Viktor portfóliójába tartozó lapok jelentős véleményformáló erővel bírnak főleg a nehezen megszólítható fiatal nők és a – Pelczné Gáll Ildikó színre lépése óta – hagyományosan a Fidesz szavazóbázisába sorolható családanyák körében, nem valószínű, hogy hatalmát a jelenlegi kormányoldal reklámozására használná – összegezte véleményét Török Gábor a FigyelőNetnek. A politológus hozzátette: a jelentős szocialista és liberális gazdasági kapcsolatokkal rendelkező egykori főszerkesztő lapigazgatóvá válása valószínűleg jelentősen megbolygatja a magyar lappiacot, nem hiszi, hogy – mint fogalmazott – a Beau Monde vagy a Nők Lapja Évszakok ezentúl csak vörös rúzsokat és tengerkék fehérneműket ajánlanának az olvasóknak.
„Ne felejtsük el, hogy Bálint Viktor nem csak újságíró, menedzser is. Mint lapigazgató, fő célja a példányszám növelése lesz. Ezt pedig csak úgy tudja elérni, ha nem riasztja el a Nők Lapja Évszakok receptre vadászó három gyermekes családanya olvasóit, vagy a családi lap spórolási mellékletére összekuporgató kisnyugdíjasokat” – hangsúlyozta Török Gábor.
Egyetért ezzel a vélekedéssel Fricz Tamás is, bár a szakértő szerint nem lesz könnyű feladata az új lapigazgatónak. „Bálint Viktornak nagyon kell vigyáznia az egyensúlyra ahhoz, hogy az alá tartozó magazinokra ne nyomják rá a baloldaliság bélyegét, és ne kerüljön a jobboldal tiltólistájára. Látok esélyt azonban arra, hogy ügyes üzleti megfontolásból – például Orbán Viktor felcsúti házának előnyös bemutatásával az Otthon magazinban, vagy Selmeczi Gabriella sminktippjeinek ismertetésével a Beau Monde címlapján – nyit a jobboldal felé. Ha ugyanis a Fidesz vezérkara a Heti Válasz és a Magyar Nemzet mellett ezen lapok előfizetésére is biztat majd a következő kampánya során, igazi példányszámbummot lehetne elérni” – véli Fricz Tamás.