A BKV elődje olyan gazdag volt, hogy 1926-ban az ő garanciavállalásával vett fel hitelt a magyar állam. Nem csoda, hiszen a fővárosi tömegközlekedést egy bankár, Ballagi Mór hozta létre.
Ma viszont egész Európa küszködik a közösségi közlekedés finanszírozásával – mondta Aba Botond, a BKV vezérigazgatója. Az, hogy a cég most fejleszteni tud, a cégvezető elsősorban Vajda Pálnak, a főpolgármester közlekedésért is felelős helyettesének köszönhető – tette hozzá. A „hitelkonszolidáció évenkénti megoldásával” és a felújításokhoz nyújtott „közvetlen segítségért” a közlekedési vállalat úgy érezte, díjat érdemel.
Jóval földhözragadtabb feladatokért is elismerést osztott a cég. Ács Ferencné azért kapott elismerést, mert immár 29 éve panaszmentesen vezeti a 80-as trolit, míg Kántor Árpád, a fogaskerekűnél dolgozó lakatos a veterán járművek felújításáért érdemelte ki a díjat. Erdélyi István, a járműkiadási osztály vezetője, Maja János nyugdíjas főkönyvelő, és Fülöp Gábor egyetemi tanár munkáját is elismerte a cég, míg életművéért katona Andrást, a Közlekedési Múzeum egykori főigazgatóját díjazták.
Az újságírókkal azonban elégedetlennek tűnik a cég, nekik – noha van sajtós kategória – az idén sem osztott díjat a BKV.
