A versengő cégek jobb minőségű szolgáltatást nyújtanak majd az utazóknak – jelentette ki Gusztos Péter, az SZDSZ ügyvivője, a fővárosi Stadion autóbusz-pályaudvar bejáratánál tartott sajtótájékoztatón, kedden. Hangsúlyozta: a távolsági buszközlekedés területén pazarló gazdálkodás folyik, évente 10 milliárd forintos veszteséggel. A szolgáltatást igénybe vevőknek ugyanakkor tömeggel, a pályaudvarokon szmoggal és kényelmetlenséggel kell számolniuk.
“Az állam azt a bravúrt hajtja végre a távolsági buszközlekedés területén, mint annyi más területen egyébként, hogy drágán nyújt rossz minőségű szolgáltatást” – jegyezte meg. Mint mondta, a liberálisok szerint a privatizálást el kell kezdeni, mert nem szeretnék, hogy mindez akkor történjen majd meg, “amikor a most ötéves Kovács Pisti felsőoktatási hallgató lesz”.
Lakos Imre, az SZDSZ budapesti elnöke elmondta: a fővárosban az elmúlt évtizedben nagyon jó példákat látni arra, hogy a privatizáció nem egy “ördögtől való fogalom”, és nemzetközi szakvélemények is elismerik, hogy sikeres az a Budapest-modell, amely a közműcégek nagy részét privatizálta, és ezáltal minőségi szolgáltatást tud nyújtani. “Ma már szinte senki nem vitathatja azt, ha szakmai alapon gondolkodik, hogy a vízművek, a gázművek, a csatornázási művek privatizációja sikertörténet volt Budapest életében” – jelentette ki a politikus.