Fürjes Balázs, a Polgári Kormányzás 2006 Budapest programigazgatója elmondta: az Új Budapest Terv című program a fővárosi közlekedés rendbételére helyezi a hangsúlyt, ezért metró-, híd-, parkoló-, vasút-, és útprogramot készítettek.
Metrók
Ha a Fidesz alakíthat kormányt a választások után, akkor – budaörsi végállomással – megépítik a 4-es metrót, ennek befejezése után pedig azonnal megkezdik a ráckevei, a déli, a szentendrei és az északi HÉV vonalak földalatti összekötésével megvalósuló regionális vasút, az 5-ös metró megépítését.
Hidak
A program része, hogy 2010-ig megépítik az M0-ás északi hídját, valamint megkezdik az aquincumi és az albertfalvai híd megvalósítását.
Praktikusabb közlekedés
Terveik szerint 2010-ig megháromszorozzák a tömegközlekedési csomópontoknál az őrzött P+R parkolóhelyek számát, befejezik az M0-ás körgyűrűt, valamint a tervek között szerepel az elővárosi vasút bekapcsolása a fővárosi tömegközlekedésbe úgy, hogy egy bérlet legyen érvényes minden budapesti és a Pest megyei közlekedési hálózatra.
Kerékpárút-hálózat
A program szerint megkezdenék az egész Budapestet lefedő kerékpárút-hálózat kiépítését is, valamint egyetlen városüzemeltető vállalatot hoznának létre, a jelenleg széttagolt struktúra helyett, hiszen a gáz, víz, csatorna üzletág évente több mint 12 milliárd forint nyereséget jelent a privatizátorok számára és nem a fővárost gazdagítja.
Demszky: a Fidesz eddig is megtehette volna mindezt
Demszky Gábor, Budapest főpolgármesterének vasárnapi reagálása szerint “a Fidesz Budapest-programjában van sok jó és eredeti gondolat. A probléma az, hogy ami jó belőle, az nem eredeti, ami pedig eredeti, az nem jó”. A főpolgármester közleménye szerint ugyanúgy, mint 2002-ben, most is döntően a főváros hivatalos fejlesztési terveiből, a Podmaniczky Programból és a Kulturális Főváros programból ollóztak a konzervatív programírók.
“A probléma csak az, hogy a legújabb ígéreteikben is szereplő a Podmaniczky programrészeket nem szavazták meg az elmúlt négy évben a Fővárosi Közgyűlésben. A Fidesz utoljára tavaly júliusban mondott nemet az 5-ös metróra és az 1-3-as villamos meghosszabbítására és még számos, most sajátjukként feltüntetett kezdeményezésre” – olvasható Demszky közleményében.
A főpolgármester hangsúlyozza, hogy amikor a Fidesz kormányerőként segíthette volna a most általa követelt beruházásokat, akkor kivétel nélkül megakadályozta azokat. A Fidesz-kormány nemcsak a 4-es metrót akadályozta meg. Az elvett metrópénzből M0-ás körgyűrűt és Duna-hidakat ígértek már akkor is, egyikből sem lett semmi. Mindez a liberális közlekedési tárcára maradt, végre elindult a körgyűrű építése, nyáron pedig az északi híd építése is kezdődik.
Demszky Gábor rámutat arra, hogy “jobb tömegközlekedésről beszélnek, de az ő kormányzásuk alatt történhetett meg az az egész Európában példátlan eset, hogy egy világváros tömegközlekedése egyetlen fillért sem kap az államtól. Ezt is csak a bukásuk után sikerült orvosolni. A MÁV és BKV összefogását ígérik, de ehhez kormányon egyetlen fillért sem adtak. A Budapesti Közlekedési Szövetséget és a MÁV-Volán-BKV közös bérletet Kóka János miniszter úrral hoztuk létre”.