Belföld

A Fidesz hidakat és olcsó parkolókat építene Budapesten

A Fidesz kormányra kerülése esetén megépíti a négyes metrót, az Erzsébet hídról Pestre érkező forgalmat a föld alá vezeti, és múzeumi negyedet építene a Városliget mellé – írja a Heti Válasz csütörtökön megjelenő számában az ellenzéki párt Budapest-programját ismertetve.

A Fidesz vasárnapi Budapest-konferenciáján ismerteti csak részletesen a Fidesz Polgári Kormányzás 2006 munkacsoportja Budapest-programjának igazgatója, Fürjes Balázs vezette szakértői csoport által kidolgozott főváros-politikát, a Heti Válasz ezekből a tervekből szemezgetett.

Parkolóhelyek és gyaloghidak

A programigazgató szerint már megszoktuk, hogy fővárosunkat kelet-közép-európai vetélytársai maguk mögé utasítják, ám új fejlemény, hogy Budapestet egyes hazai nagyvárosok is lekörözik.
Fürjes szerint már májusban metró-, híd- és parkolóprogramot kell indítani, a budapesti és agglomerációs tömegközlekedésbe jobban be kell kapcsolni az elővárosi vasutakat. Mint mondja, 2010-ig meg kell nyitni a forgalomnak az M0-s északi hidat, és meg kell kezdeni az aquincumi és az albertfalvai híd építését. A Fidesz támogatná a parkolási káosz felszámolását, a MÁV-val és a BKV-val közösen megháromszorozná az őrzött, olcsó P+R parkolók férőhelyeit. A Fidesz szakértője szerint újjáélesztendő a Várnegyed, a Népstadion területét pedig a testkultúra és a versenysport központjává kell varázsolni.

A várospolitikusok a Duna fölé a következő másfél évtizedben egy vagy több gyaloghidat is kifeszítenének a Vigadó és a Várkert-bazár, a pesti Haller-kapu és a lágymányosi egyetemi negyed, illetve Angyalföld és a Margitsziget között.

Bicikliút és olcsóbb parkolás

Hogy ezekből a javaslatokból melyik kap helyet a Fidesz négy évre szóló választási, illetve budapesti elképzelései között, nem tudni. Szintén a vasárnapi konferencián kerül a nyilvánosság elé ugyanakkor az Új Budapest terv is. Eszerint a főváros számos pontján a föld alá kell vezetni a forgalmat, a felszínen pedig parkokat kell kialakítani. A tervezők ahol csak lehet, villamossal oldanák meg a tömegközlekedést, és a kerékpárútprogram kiszélesítésével „zöld gyűrűbe” zárnák a várost. Bevezetnék a családi parkolási és BKV-bérletet, a széttagolt cégstruktúrát összevonó egyetlen városüzemeltető vállalatot hoznának létre, s magáncégek helyett köztulajdonban álló vállalatok szerveznék a – jelenleginél olcsóbb – parkolást.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik