Politikai elemzők és kommunikációs szakértők szerint mintegy 3 milliárd forintot visz majd el az összes versengő párt választási hadjárata. A TNS Media Intelligence listaárakon alapuló gyűjtése szerint már 2005 első 11 hónapjában meghaladta a 868 millió forintot a négy parlamenti párt és a hozzájuk kapcsolódó szervezetek médiaköltése.
Média- és reklámpiaci szereplők szerint a választási küzdelem a médiatulajdonosok bevételeire pozitívan hathat, illetve az összesített reklámköltés éppen a politikai kampánynak köszönhetően nőhet az idén lendületesebben.
A pártkiadások egyrészt növelhetik a médiatulajdonosok bevételeit, ott pedig, ahol kevés szereplő osztozik a reklámhordozókon, árfelhajtó hatása is lehet a kampánynak – nyilatkozta a lapnak Macher Szabolcs, az OMD Médiaügynökség ügyvezető igazgatója. Ugyanakkor a nyomdászok amiatt keseregnek, hogy a külföldi cégek jelentős megrendeléseket visznek el tőlük, az elektronikus médiumok pedig amiatt aggódhatnak, hogy a választási küzdelem keltette kommunikációs zaj miatt céges megrendelőik inkább kivárnak a voksolás lezárultáig.