Ezt Batiz András kormányszóvivő jelentette be sajtótájékoztatón annak kapcsán, hogy a Malév Berlinből érkező egyik gépe lecsúszott a futópálya betonjáról. A Budapest Airport, illetve elődje, az LRI húsz év óta használja a gurító radart Ferihegyen a földön mozgó és álló járművek figyelésére. Somogyi-Tóth Gábor, a repülőteret üzemeltető BA Rt. forgalmi vezérigazgtó-helyettese elmondta: az inkább erkölcsileg, mint műszakilag elavult radar cseréjére egy éve kidolgozott terv van. A beruházás értéket nem kívánta közölni, csak annyit mondott, hogy az forintban milliárdos nagyságrendű.
A gurító radar szerepe az, hogy az irányító torony alatti területen nemcsak a repülőgépek, hanem az összes jármű mozgását figyelemmel kísérje – magyarázta a vezérigazgató-helyettes. Kiemelten fontos, hogy nemcsak a mozgásban lévő, hanem az álló járműveket is érzékeli a berendezés.
