Belföld

TGI: kevesen költenek idén többet ajándékra

A TGI Magyarország kutatásából kiderül, hogy a lakosság közel fele az ajándékok döntő többségét december elejére beszerzi. Az összes megkérdezett 30 százaléka, elsősorban a 30 év alatti korosztály, az ünnep előtti utolsó pillanatokban is az üzleteket járja még.

A megkérdezettek harmada szeret vásárolgatni a karácsonyi forgatagban, elsősorban a 18–29 évesekre illik ez az állítás. Vannak ugyanakkor jó néhányan, a lakosság 40 százaléka, akiket bosszant a tömeg és zsúfoltság, az életkor előrehaladtával ez jellemzőbb: a 18–29 évesek 35 százalékára, míg a 60–69 évesek 53 százalékára illik az állítás.

Karácsonyfája a magyar lakosság 93 százalékának lesz. A döntő többség (76 százalék) hagyományosan a vágott fenyők különböző fajtái közül választ az ünnepre. A lakosság 8 százaléka földlabdás, 15 százaléka műfenyőt állít. Ez utóbbi az 50 év felettiek, 1 vagy 2 személyes háztartások és a budapestiek körében jellemzőbb.

Karácsonyi ajándékot a megkérdezettek elsöprő többsége ad valakinek. A válaszadók harmada legalább 7 főt ajándékoz meg. A magyarok többsége (kétharmada) ugyanannyit akar ajándékra költeni, mint tavaly. Csupán minden ötödik megkérdezett fog az idén többet költeni, a lakosság egytizede pedig most kevesebbet szán az ajándékokra, mint azt tavaly tette.

Az idei ajándékozásra szánt pénzkeret a válaszadók 41 százaléka esetében 20 ezer forint alatt van, 35 százaléknál 20–50 ezer forintos nagyságrend, míg a megkérdezettek negyede 50 ezer forint fölött költ ajándékokra az idei karácsonykor.

A kutatásban 1000 18–69 éves embert kérdeztek meg. A kutatás reprezentatív a magyar 18–69 éves lakosságra nem, kor, lakóhely és iskolázottság szerint.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik