A Groupama Biztosító Rt. 1997 óta értékesít utazási biztosításokat Magyarországon. E termékek díjbevétele 2005. szeptember végéig elérte a 385 millió forintot, az eladott kötvények száma pedig megközelítette a 96 ezer darabot. A hazai piacon a Groupama ezzel 2005-ben kb. 8%-os piaci részesedést mondhat magáénak.
Európa nyugati részén a külföldre utazók 70-95%-a köt biztosítást (az alacsonyabb %-os arány az osztrák és német, legmagasabb pedig a brit piacot jellemzi), miközben ez az arányszám hazánkban mindössze 30%.
Itthon az utasbiztosítások legfontosabb értékesítési csatornái 2005-ben az utazási irodák (az országos díjbevétel kb. 80 %-a), a biztosítótársaságok ügyfélszolgálati irodái, ügynökei, a bankkártyákhoz kapcsolt utasbiztosítások, a biztosítási alkuszok, és a postafiókok. A tendencia azonban azt mutatja, hogy a neten értékesítő fapados társaságok megjelenése, és az utazási szokások miatt egyre kevesebben veszik igénybe az utazási irodák szolgáltatásait. Az internetes foglalások a biztosítást kötők számát is növelhetik, hiszen az utazásukat az internet segítségével szervező ügyfelek repülőjegy és szállásfoglalásuk mellett néhány perc alatt beszerezhetik utasbiztosításukat is. Ennek érdekében a Groupama 2005. december 15-én megkezdi az internetre fejlesztett utasbiztosítási terméke, az EMA-Net diszkont áron történő online értékesítését.
A Groupama Biztosító és utasbiztosítási vezérügynöksége, az Euromondial által értékesített diszkont biztosítás kedvező díjait az értékesítéshez kapcsolódó költségek jelentős csökkentésével érhették el. Ezáltal az utasbiztosítást online vásárló ügyfelek 20%-ot elérő megtakarítással, gyorsan, és kényelmesen köthetnek Groupama-utazási biztosítást.
A szolgáltatás december 15-től elérhetővé válik a www.groupama.hu, a www.euromondial.hu illetve a www.emanet.hu oldalakon.
###
Groupama Biztosító Rt. (www.groupama.hu):
A 2004. őszi névváltást megelőzően, a Groupama Biztosító Rt. 1991 óta van jelen a magyar piacon. A hazai biztosítótársaságok 8. helyezettje folyamatosan fejlesztett szolgáltatásaival minden stratégiai biztosítási ágban képviselteti magát. Franciaország második legnagyobb biztosítótársasága, a Groupama Csoport 2004-ben elért 12,8 milliárd eurós forgalmával és 10 országban gyűjtött tapasztalatával áll a magyar leányvállalat mögött. Országos hálózatukban Budapesten 2, vidéken 32 irodával rendelkeznek.
További információk:
Paulányi Beáta, marketing osztályvezető
Groupama Biztosító Rt.
(06-1) 279-4274
beata.paulanyi@groupama.hu