A Népszabadsághoz eljutott BM-tervezet szerint a helyhatóságok saját traffipaxokat telepíthetnének a területükön, és jogot kapnának a szabálysértési eljárás lefolytatására. A bírságból származó bevétel egy részét a szabálysértést leleplező, illetve a szabálysértő lakhelye szerint illetékes önkormányzat kapná meg, a fennmaradó összeget pedig a szabálysértések leleplezéséhez szükséges eszközök (traffipaxok, alkoholszondák) vásárlására fordítanák.
Lamperth Mónika belügyminiszter egyes közlekedésrendészeti szabályok szigorítására utasította az apparátust. Az ORFK már évek óta sürgeti a szerintük szabálysértőket védő jogszabályok módosítását. A Népszabadság szerint a BM már csak a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium javaslataira vár, és a kormány elé terjeszti a módosításokat.
Ennek során becsukódhat az a kiskapu, amellyel azok a gyorshajtók éltek, akiket úgyan gyorshajtáson értek, de, nem állították meg egyből a rendőrök. A gyorshajtókat levélben ugyanis kibújhatott a felelősség alól mondván a gépkocsiját egyik hozzátartozója vezette, és nem kötelezhető terhelő vallomást tenni rá. Az új szabályozás szerint a tulajdonosát bírságolják meg – kivéve, ha megnevezi, hogy ki ült a volán mögött.
Szigorítanák a Btk. Vonatkozó rendelkezéseit. Önálló bűncselekményekként kezelnék, és a befolyásoltság mértékétől függetlenül büntetnék, ha az autós ittasan, illetve drogok hatása alatt vezet. A jövőben a rendszámtábla nélkül közlekedőkre hatvanezer forint pénzbírságot szabnának ki. Szintén 60 ezer forintig terjedő bírságot adhatnának a sebességhatárt jelentős mértékben túllépőknek.