Belföld

MSZP: Új dizájn – régi értékek

Az MSZP a vasárnapi évadnyitó gyűlése után hétfőn évadnyitó frakcióülést tartott. A választási menetelés ezzel megkezdődött. Ezt támasztja alá az országszerte megjelenő, új képvilágot megjelenítő reklámhadjárat is.

Az MSZP parlamenti frakciójának egész napos ülésén a féléves országgyűlési munka megtervezése volt a legfőbb feladat. Emellett felszólalt Hiller István pártelnök az MSZP választási felkészüléséről, sőt, maga Gyurcsány Ferenc miniszterelnök is. Az ülésen egyébként Katona Béla frakcióvezető-helyettes elnököl, mivel Lendvai Ildikót az MTI értesülése szerint baleset érte: a politikus eltörte a lábát.

Az MSZP kezdte a legkorábban a kampányt: kilenc hónappal a választások előtt már a párt plakátjai virítanak a tömegközlekedési eszközökön és a közutak melletti táblákon is. Egy szeletelt alma az igazságosságot, egy csecsemőjét ölelő édesanya a biztonságot, egy gerendagyakorlatot végző tornászlány pedig a bátorságot szimbolizálja a plakátsorozaton. Egyes lapértesülések szerint az akció célja, hogy a pártot helyezze a középpontba, ezzel pedig elővezesse a választások előtt még aktívabbá váló hivatalos kampányt.

„Olyan értékeket mutatunk be, amelyeket mi, szociáldemokraták, az MSZP és sok olyan ember is magáénak vall, aki nem kötődik pártokhoz, nem politizál” – mondta Hiller István egy pécsi rendezvényen pénteken. Hozzátette, a kampány “határozott lesz, de nem lesz durva”. Annyi bizonyos, hogy színvilágában a mostani reklámok jelentősen eltérnek az előzőektől: az európai szociáldemokráciát szimbolizáló piros kockák és a szegfű mellől ugyanis eltűnt a kék szín.


Az Index információi szerint a kampány elősorban a felső középosztályhoz tartozó fiatalokat célozza meg, ezért az általuk gyakran olvasott magazinokban fog elsősorban hirdetni. A Cosmopolitan, a CKM és a National Geographic olvasói az októberi lapszámmal megkapják a “Buli színe” című zenei válogatást is. A CD egyértelműen a 25-35 éves városi fiatalok körében hivatott módosítani a pártról alkotott választói véleményt. A válogatásalbumra főként a 80-as, 90-es évek zenéiből válogattak.


Az MSZP sajtóosztályának tájékoztatása szerint az új dizájn szerint hamarosan párt honlapja is meg fog újulni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik