Báthory Zoltán kedden elmondta, hogy nem felel meg a pedagógiai tapasztalatoknak és kutatások eredményeinek a püspöki állásfoglalás azon pontja, amely szerint az integrált osztályokban a jó képességűek fejlődése visszamarad, a gyengébbek pedig nem fejlődnek eléggé, kifejtette.
Különösen a kisiskolások esetében fontos, hogy olyan szociális klímában nevelkedjenek, amelyik leképezi a társadalom sokszínűségét, sokféleségét – mondta.
Az értelmi képességek mellett a szociális képességek fejlesztésének is legalább olyan súllyal kell megvalósulniuk az iskolában. Most van először lehetőség arra, hogy azok az iskolák, amelyek vállalják a központi intézkedések végrehajtását, külön normatívát kapjanak a hátrányos helyzetű gyermekek felzárkóztatásáért. Emellett integrációs hálózat alakult, ahová az iskolák pedagógiai segítségért fordulhatnak e kérdésben.
A Peddagógiai Bizottság elnöke pont az ellenkezőjét várta volna el a katolikus egyháztól. Az oktatáskutató szerint “a szeretet vallásától az várható el, hogy az elesetteket támogatja és könnyíti helyzetüket”.