A pálya 12-14. kilométer-szelvénye közötti munkák gyors befejezését egyebek között az tette lehetővé, hogy a kivitelező, a Strabag Rt. a munkálatok egy részét három műszakban végezte – áll az ÁAK közleményében.
Ezzel befejeződött a 2005-re előírt öt nagyobb felújítási munka egyike, az M1 autópálya M1 és M7 autópályák elválási pontjától az M0 körgyűrűig tartó szakaszának burkolatcseréje – áll a közleményben.
A június 1-jén indult felújítás befejezése után csupán kisebb utómunkálatok elvégzésére van még szükség: forgalomtechnikai eszközök és a burkolati jelek elhelyezésére, ezért július 17-ig rövid szakaszokon és időszakosan még kisebb forgalomkorlátozásokra lehet számítani.
A felújított burkolat várhatóan 8 évig nem igényel további beavatkozást – áll a közleményben.
Az ÁAK Rt. 2005-ben írt ki először burkolat-felújításra vonatkozó közbeszerzési pályázatot úgy, hogy a nyertes pályázónak a feladatot részben éjszakai munkarendben kell elvégeznie, így a beruházás időtartama jelentős mértékben lerövidíthető.
Éjszakai munkavégzésre ott van lehetőség, ahol kiépítették a világítást, ezért is nevezi a közlemény nagy jelentőségűnek az MO körgyűrűig tartó autópálya-szakaszokon a közvilágítás kiépítését.
Hasonlóan éjszakai műszakkal kiegészített munkarendben újítjákfel júliusban az M5-ös 14 és 16 kilométer közötti részét, valamint az M0-M7-es és az M0-M1-es csomópontokban található hidakat.