A budapesti nemzetközi repülőtér évi 7,5 millió utast fogad, ha átadják a 2,5 milliós kapacitású egyes terminált idén ősszel. Ekkora forgalmat nem lehet a kétszer egy sávos gyorsforgalmi úton a városba vezetni, ezt többször kijelentette a BA és Kóka János gazdasági miniszter is. A világon pedig alig van olyan reptér, ahol ilyen forgalom mellett ne volna kötöttpályás összeköttetés.
Értesüléseink szerint első körben a régi ferihegyi terminál (a repülős szakzsargonban csak T1-ként emlegetett műemlék épületet) forgalmát egyszerűsítik. Itt jelenleg egyetlen árva buszmegálló van, ahonnan zebrán lehet átmenni a 4-es főközlekedési út forgalmát is bonyolító Ferihegyi repülőtérre vezető úton. Ezen pedig nem lehet évente 2,5 millió utast (napi 146 ezer főt) kiszolgálni. A taxi és a BA Rt-hez tartozó Airport Minibus azért nem nyújt megbízható összeköttetést, mert egy baleset, vagy delegációs vonulás teljesen lehetetlenné teszi a repülőtérre való kijutást.
Ezért első lépésként áthelyezik a szemeretelepi vasúti megállót az egyes terminálhoz. Innen egy gyalogos felüljárón át lehet besétálni majd a terminálra. A vonatok pedig a Nyugati, valamint a Keleti pályaudvarra közlekedhetnek.
Második lépcsőként igazi gyorsvasutat építenének a repülőtérre, ami már összekötné a kettes terminálokat is a városközponttal. Nemcsak a 2A és 2B, hanem a jelenleg előkészítés alatt álló 2C terminált is el lehetne így érni. Sőt, az egyelőre még csak gondolatban létező harmadik terminált is.