Belföld

E-ügyintézés a Veszprémi Önkormányzatnál – Informatikai fejlesztések a MINOR-tól

2005. június 20., Budapest - Lezárult az első fázisa annak az átfogó, majd másfél éves projektnek, amelyet a „Nyitott önkormányzat az állampolgárokért" című pályázat keretében a MINOR Holding Rt. és a HP Magyarország Kft. közösen végez a Veszprémi Önkormányzat számára. Az informatikai rendszer kialakításának fő célja a törvényes működés biztosítása és erősítése, valamint az ügyintézési idők lerövidítése. A MINOR a projektben egy központi elemet, a belső ügyintézői alrendszert építi ki GVOP pályázati finanszírozásban; a teljes projekt értéke 495 millió forint. A MINOR az első öt GVOP nyertes közül kettőnél, a veszprémi és az egri önkormányzatoknál végez bevezetéseket. A cég a piacon jelentős előnyre tett szert, mivel az ügykezelő rendszer már augusztusban mindkét helyen tesztkörnyezetben fog üzemelni, a Főpolgármesteri Hivatalnál pedig már élesben használják.

A Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata pályázatot nyújtott be a Gazdasági Versenyképesség Operatív Program (GVOP) 2004. évi 4.3.1., Az önkormányzatok információszolgáltató tevékenységének fejlesztése című felhívására, amely során a benyújtott „Nyitott önkormányzat az állampolgárokért” c. pályázat nyerte el a támogatást. Ezen GVOP pályázat alapján a hivatal közbeszerzési tendert írt ki, amelyen a MINOR Holding Rt., mint a HP Magyarország Kft. alvállalkozója vesz részt.

A projekt 2004. november végétől 2006. március végéig tart, és összköltsége bruttó 495 millió forint. Mivel egy önkormányzat a kormány után talán a legszerteágazóbb tevékenységet ellátó egysége a hazai közigazgatásnak, a projekt megvalósítása során nagy segítséget jelent, hogy a veszprémi önkormányzat is komoly szakértői gárdával – majd 50 fővel -, a MINOR Holding Rt. pedig 20 fővel van jelen.


A MINOR Holding Rt. a projektben szállítandó megoldások közül egy központi elemet, a belső ügyintézői alrendszert építi ki, és bevezetésre kerül a MINOR saját fejlesztésű, MultiWorX eFOUR keretrendszere (Elektronikus Folyamatirányító és Ügyviteli Rendszer, a továbbiakban: e4).

A MINOR Holding e4 keretrendszeréből testreszabással bevezetésre kerülő közigazgatási Belső Ügyintézői Alrendszer kialakításának fő célja a törvényes működés biztosítása, erősítése, valamint az ügyintézési idők lerövidítése – egyrészt az adminisztratív feladatok felgyorsulása, másrészt az érdemi ügyintézés elektronikus támogatása miatt. A rendszer túlmutat az egyszerű iktatás, szignálás, nyomkövetés feladatsoron, amit a jelenlegi iktatási rendszerek produkálnak, mert valódi, a teljes ügyanyagra kiterjedő munkafolyamatok végrehajtását támogatja. Az egyes feladatok során az ügyintézők láthatják az elvégzendő tevékenységek listáját, döntési pontokat, rögzítendő adatokat. A rendszer sablonok által nyújt segítséget a határozatkészítésben.

Az e4 keretrendszer közigazgatási Belső Ügyintézői Alrendszer egyik központi eleme a hivatali iratkezelésnek, lévén minden hatósági eljárásban keletkezett ügy – függetlenül attól, hogy hagyományos (papír) vagy elektronikus módon indul -, ezen a rendszeren fut keresztül. Ez a rendszer alkotja meg a lehetőségét az elektronikusan indított ügyek elektronikus kezelésére is. Az ügyviteli rendszer megteremti az egységes irat- és ügykezelést, mivel több csatornából képes ügyiratokat fogadni, és azokat egységes módon kezelni. Az e-ügyintézés szempontjából is kiemelten fontos az e4 keretrendszer megoldása, mint hatósági információs rendszer, mivel ez az ügycsoport a hivatal tevékenységében az, amely leginkább élőmunka igényes és az állampolgárok legtöbbször ebben a feladatkörében érintkeznek az önkormányzattal.

„Nagyon elégedettek vagyunk a projekttel, ami jelenleg a tervezési fázis végén tart. A delegált csapatok elvégezték a felmérést, amely alapján elkészült az alrendszerekre vonatkozó követelmény-specifikáció, amely alapvető célja volt meghatározni a felhasználói elvárásokat. Ezek alapján már elkészült a komplett rendszerterv is, jelenleg az ebben foglaltak megvalósítását végzik a projektben dolgozó munkatársaim. A munka keretében a MINOR leszállított egy korszerű informatikai infrastruktúra rendszert, mely képes hatékonyan kiszolgálni a hivatal igényeit. A kiválasztott rendszer összetevői illeszkednek a hivatal Informatikai Irodája által kidolgozott és a közgyűlés által elfogadott hosszú távú informatikai stratégiához” – mondta Dióssy László, Veszprém polgármestere.

„A MINOR komoly sikereket tudhat magáénak az elmúlt 1 év során saját fejlesztésű megoldásaival az önkormányzati megbízások terén, hiszen a Főpolgármesteri Hivatalnál az ügykezelő rendszer zökkenőmentesen működik, a GVOP pályázat keretében pedig az egri hivatalban is megbízást kaptunk a MultiWorX e4 rendszer bevezetésére” – mondta Molnár András, a MINOR Holding Rt. konzultációs és projekt igazgatója.


A MINOR Csoportról:
A vállalatcsoportot önálló gazdálkodást folytató részvénytársaságok, korlátolt felelősségű társaságok alkotják. A MINOR Csoport tagjainak többéves, a MINOR Rendszerház Rt.-nek pedig már közel másfél évtizedes szakmai múltja van az informatikai piacon. A csoport „zászlóshajója”, a MINOR Rendszerház Rt. mellett, még négy vállalat – a MINOR Holding Rt., a Wattmester Kft., a Trainer Oktatóközpont és a SmartCard Kft. – tartozik a társuláshoz, amelyben így a teljes informatikai vertikum megjelenik, teljes körű szolgáltatást biztosítva a stratégia megfogalmazásától a megvalósításig. A MINOR vállalatcsoport kiemelkedő eredményt ért el a magyar és az export piacokon saját innovációjában és gyártásában készülő termékeivel is. A 120 főt foglalkoztató MINOR Csoport forgalma 2004-ben közel 7 milliárd forint volt.

További információ: Steidl Judit, marketing igazgató, MINOR Csoport
(tel.: 436-30-21. E-mail: a JSteidl@MINOR.HU )

Ajánlott videó

Olvasói sztorik