Belföld

Metró- és HÉV-felújítás egész nyáron

A tavalyihoz hasonlóan idén is 10 hétig, június 11-től augusztus 19-ig tartanak majd a 2-es metró felújításának ez évi munkálatai, a HÉV-et pedig június 25-től augusztus 4-ig.

Idén a Keleti pályaudvarnál, az Astoriánál és a Batthyány téren lévő metróállomásokat korszerűsítik. Folytatódik a Deák tér és a Stadionok állomás közti pályaszakasz átépítése is, ezúttal az Örs vezér tér felé vezető oldalon.


A 2007-ig tartó közel 50 milliárd forintos 2-es metró felújításra idén 7,6 milliárdot költenek. Új eleme lesz a metrófelújításnak, hogy megkezdik az állomásokon a liftek építését, amelyeket várhatóan jövő év végén vehetnek birtokba az utasok.


A metrófelújítás alatt a tavalyihoz hasonló forgalomkorlátozásokkal, csúcsidőben 40 új, légkondicionált csuklós busz közlekedik majd a Deák tér és a Stadionok között.


Aba Botond, BKV-vezérigazgató közölte, hogy az idei felújításhoz kapcsolódó feladatok nagyobb kihívást jelentenek számukra, mint a múlt éviek. Egyebek közt elmondta, hogy a felszíni metrópótló buszjáratok közül a 60-as busz a Batthyány tér helyett a Nyugati pályaudvarig közlekedik.


A szentendrei HÉV-vel együtt a Szentendrei utat is felújítják


A szentendrei HÉV 4,6 milliárd forintos teljes rekonstrukciójának idei munkái június 25-től augusztus 4-ig tartanak.
 
Idén 2,6 milliárd forintot költenek a HÉV-re, amit legutóbb húsz éve korszerűsítettek teljesen. A felújítás után akár 70 kilométeres sebességgel is közlekedhetnek a szerelvények.


A HÉV rekonstrukciójával egyidejűleg zajlik majd a Szentendrei út teljes felújítása is. A várhatóan november végéig tartó felújítás alatt soha nem lesz teljes útlezárás, mindig járható marad majd néhány sáv. A főpolgármester türelmet és megértést kér a környéken közlekedőktől, hangsúlyozta, hogy a felújítások után jóval színvonalasabb lesz a térség közlekedése.


Aba Botond BKV-vezérigazgató szerint a szentendrei HÉV felújítását már nem halaszthatták tovább, mivel a szakhatóság év végéig adott határidőt erre. Hozzátette, hogy a HÉV-felújítás idején, a felszíni közlekedés segítésére, sűrítik a nagykörúti villamosjáratokat.


A vezérigazgató elismerte, hogy munkatársaival együtt hibáztak a május elején bevezetett járatritkításoknál. Mint mondta, a gazdaságossági szempontok alapján döntöttek a “kapacitáselosztásról”. Mindez azonban nem sértette az utasok érdekét, mivel csak a hajnali és az esti járatokat érintették a korlátozások. Közölte, hogy tovább vizsgálják, miként lehetne jogszerűen átcsoportosítani ezeken a szakaszokon a kihasználatlan kapacitásokat.


Vajda Pál főpolgármester-helyettes szerint a BKV-nak módja van járatkorrekciókat kezdeményezni az évi 21,3 milliárd férőhely-kilométeres teljesítmény azonban nem csökkenhet. Mint mondta, sokkal nagyobb kár lenne ugyanis, ha az emberek saját autóikra váltanának át tömegközlekedés helyett.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik