Repülőgép-ipari forrásokból úgy értesült a lap, hogy a vadászrepülők által használt, Oroszországban nagyjavított 24 darab RD–33-as típusú hajtómű közül nem csak a balesetet szenvedettel fordult elő komoly meghibásodás, sőt a lezuhanás óta folytatott átvizsgálások során is elkülönítettek repülésre alkalmatlanokat. A lap forrása szerint volt olyan hajtómű, amelyet még a baleset előtt garanciális javításra visszaküldtek műszaki hibák miatt. Azóta ismét átadták a magyaroknak, ám újból repülésre alkalmatlanná vált. Ez az oka, hogy a 25 üzemóránként előírt átvizsgálási időszakot mindössze öt órára csökkentették a baleseti vizsgálat lezártáig.
A magyar balesetnek és a sorozatos meghibásodásoknak valószínűleg az lehet az oka, hogy a javítóüzemben alkalmazott technológiai folyamatba hiba csúszott, ami nemcsak egy, hanem több hajtóműre is hatással volt. Mindez a konstrukció alapvető problémáival együtt kimeríti a típushiba fogalmát – vélte az informátor.