Bocskai István, a Honvédelmi Minisztérium szóvivője közölte: a továbbiakban kizárólag a repülőgép hajtóművét vizsgálják, a garanciális javításokat elvégző orosz gyári szakértők bevonásával, akik szerdán érkeznek Magyarországra. Abban az esetben, ha garanciális jellegű meghibásodásról van szó, akkor a Honvédelmi Minisztérium kártérítést fog kérni a felújítást elvégző gyártól.
Mint mondta, a repülőgépek hajtóművére még érvényben van a gyári garancia, amely mintegy 500 repült órára szól, azonban ezek a gépek még ennyit nem repültek a felújítás óta.
A szóvivő arról is beszámolt, hogy a honvédség rendbe teszi azt a területet, ahol a MiG-29-es lezuhant.
A kiképzési repülést ugyan leállították a vizsgálat idejére, azonban a készenléti szolgálatot folyamatosan ellátja a légierő.A gép május 11-én zuhant le Kecskeméten, a pilóta sikeresen katapultált.