A középszinten vizsgázó diákoknak a szövegértésre 60 perc állt rendelkezésre, amelyen Láng István: Környezetvédelem, fenntartható fejlődés címmel a Mindentudás Egyetemén elhangzott előadásához kapcsolódó kérdésekre kellett válaszolniuk – közölte az oktatási tárca az MTI-vel.
A szövegalkotás feladatra 180 perc állt rendelkezésre, három téma közül lehetett választani. Az első lehetőség érvelési feladat volt – Kaffka Margit: Az asszony ügye 1913 című művének igazságtartalma mellett vagy ellen kellett a diákoknak érvelniük; a műértelmezési feladatban pedig Mikszáth Kálmán: Szegény Gélyi János lovai című művét kellet értelmezni. Összehasonlító verselemzésként Kosztolányi Dezső: Beírtak engem mindenféle Könyvbe (1921) és József Attila: Levegőt! (1935) című művét kellett elemezni.
Emelt szinten 240 perc alatt négy feladatot kellett megoldaniuk a diákoknak. Először egy nyelvi-irodalmi műveltségi feladatsort, amelyben József Attila egy kései versére (Karóval jöttél) és a költőre vonatkozó kérdésekre kellett válaszolni. A második feladat, Vörösmarty Mihály: A Guttenberg-albumba című művének elemzése. Majd Milan Kundera: Elárult testamentumok című műve alapján a humor jelentőségére, a humoros látásmódra vonatkozó kérdésekre kellett válaszolni. Az utolsó feladat diákköltőket és írókat bemutató honlap létrehozása érdekében körlevél írása volt a jövendő szerzőkhöz.
A még a hagyományos rendszerben érettségizők Janus Pannonius és Balassi Bálint költészetének reneszánsz vonásai, Arany János Epilogus című versének elemző bemutatása és Móricz Zsigmond egy szabadon választott prózai művének elemző bemutatása közül választhattak.