A tulajdonosok elfogadták az igazgatóság beszámolóját a társaság tavalyi gazdálkodásáról és működéséről. A konszolidált mérlegfőösszeg meghaladja a 37,751 milliárd forintot.
Pintér István vezérigazgató beszámolt arról, hogy a csoport elmúlt évi árbevétele meghaladta a 40 milliárd forintot, ez 8,5 milliárddal több a 2003-as árbevételnél. A 27 százalékos árbevétel növekedést a nettó eredmény sokkal nagyobb javulása kísérte, hiszen a tavaly elért több mint 458 millió forintos eredményt 2003-ban közel 7,5 milliárd forintos veszteség előzte meg.
A vezérigazgató úgy vélekedett: az elmúlt évben tapasztalt növekedési tendencia a következő néhány évben folytatódik.
Pintér hangsúlyozta: az eredményeket romló gazdasági körülmények közepette érték el. A dollár mélyrepülése folytatódott, s ez a helyzet a Rábát jelentős értékű amerikai exportja miatt sújtotta. Ugyancsak kedvezőtlenül érintette a céget az acélárak 30-40 százalékos emelkedése.
Viszont pozitívan hatott a társaság gazdálkodására, hogy az amerikai gépjárműipar 2004 második félévében erőteljes növekedésnek indult, s a Rába erre gyorsan reagált. Ennek tulajdonítható, hogy a futómű üzletágban a reálnövekedés dollárban csaknem 40 százalékos lett. A cég bővítette európai futómű üzleteit, a nagy amerikai vevők európai telephelyeire történő szállítások 90 százalékos árbevétel növekedést hoztak az európai piacokon.
A jármű üzletág 135 járművet szállított a Magyar Honvédségnek. Ebből 90 a Rába saját fejlesztése, a többi a stratégiai partnerek által fejlesztett konstrukció.
Pintér István szólt arról, hogy a Rába hitelállománya több mint hárommilliárd forinttal csökkent, s már nem éri el a tízmilliárd forintot. A hatmilliárd forintot meghaladó működő tőke pedig szinten maradt a jelentős forgalomfelfutás ellenére.