A cégvezető hangsúlyozta, hogy a Stadler AG és annak magyar partnere a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. műszakilag a legjobb, és leggazdaságosabb ajánlatot adta be a MÁV elővárosi motorvonat tenderére. Ez alapján a MÁV a FLIRT típusú motorvonatot hirdette ki győztesként. Az új technológiájú motorvonatot utasbiztonsági és utaskényelmi tulajdonságai, valamint dinamikai jellemzői, és gazdaságos üzemeltetése teszik a legalkalmasabbá az elővárosi forgalom lebonyolítására. A FLIRT motorvonat a Stadler AG motorvonat termékcsaládjának legújabb terméke, a jelenleg üzemben lévő 10 jármű mellett a társaság több mint 140 vonatra rendelkezik megrendeléssel.
A FLIRT vonatok forgalomba állításával 30 év alatt 27,5 millió eurót takarít meg a MÁV, szemben a második helyezett Bombardier ajánlatával.
A Stadler és a Bombardier 2002 és 2005 között öt esetben pályázott versenytársként európai motorvonat tenderen, amelyek mindegyikén a Stadler AG lett a befutó – mondta a cég marketing igazgatója.