Belföld

A Vodafone nem ért egyet a versenyhivatallal

A Vodafone Magyarország Rt. nem ért egyet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsának azon döntésével, amelyben a fogyasztók megtévesztése miatt 5 millió forintra bírságolta a társaságot - közölte a távközlési cég kedden.

A közlemény szerint a Vodafone sajnálatosnak tartja a „téves következtetésen alapuló” döntést, hiszen az nem áll összhangban a cég piaci magatartásával.

A GVH azért marasztalta el Vodafone-t, mert a társaság 2004-ben reklámjainak egy részében a „Vodafone a 2003-as adatok alapján Magyarország legnépszerűbb mobilszolgáltatója” szlogent használta. Ehhez a reklámok többségében azt az információt fűzte, hogy „a Vodafone a 2003-as hivatalos értékesítési adatok alapján Magyarország legnépszerűbb mobilszolgáltatója.”

A GVH versenytanácsa korábban azt állapította meg, hogy a szolgáltató a fogyasztói döntéseket tisztességtelenül befolyásolta „a legnépszerűbb mobilszolgáltató” szlogen használatával, a hivatal szerint ugyanis ezt az állítást nem támasztották alá az értékesítési adatok. Noha 2003-ban nőtt a vállalkozás piaci részesedése, nem a cég rendelkezett a legtöbb ügyféllel, és nem a társaság kötötte a legtöbb szerződést – állítja a GVH.

Ezzel szemben a társaság úgy véli, hogy a Nemzeti Hírközlési Hatóság 2003. évre vonatkozó adatai szerint ebben az évben a Vodafone volt az a szolgáltató, amely a legnagyobb nettó előfizetői növekedést mutatta. Tekintettel arra, hogy Vodafone minősítésének alapját reklámjaiban megjelölte, a „legnépszerűbb” jelzőt az előfizetői szerződéskötéseket és lemorzsolódásokat is tartalmazó nyilvános statisztikákban határozta meg, a GVH elmarasztaló álláspontját kifogásolhatónak tartja.

A legnépszerűbb jelző ugyanis nemcsak a meglevő előfizetői bázisra, illetve az új előfizetői szerződéskötésekre kell, hogy fókuszáljon, hanem a szolgáltatók ügyfélmegtartó képességre is – tartalmazza a cég keddi közleménye.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik