A Szentkirályi Ásványvíz Kft. megalakulásának évében (2003) 10,5 millió darab palackot értékesítettek. Ez az éves palackozott vízmennyiség a négyszeresére nőtt 2004. év végére, azaz több mint 40 millió palackot adtak el egy év alatt. Míg tavaly mindösszesen 2 üzlethálózatban volt jelen a Szentkirályi Ásványvíz, addig a 2004 tavaszán elnyert „Ásványvíz-Oscar” óta a Penny Marketet kivéve az összes üzlethálózatban (a legkiemelkedőbbek: CBA, Cora, Interfruct, Metro és a Tesco áruházak) kapható a díjnyertes víz.
„A fogyasztói és szakmai érdeklődés hatására a hazai ásványvízpiaci részesedésünk jelentősen megugrott az elmúlt évihez képest: közel 30 szorosára nőtt 2004 végére.” – mondta Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. ügyvezető igazgatója, majd hozzátette: „Ha még ennél is nagyobb töltési kapacitással rendelkeztünk volna, a megrendelések mennyisége alapján december végére a piaci részesedésünk már 10 % fölé emelkedik.”
A Szentkirályi Ásványvíz külföldi értékesítésében is áttörés jelentett a 2004-es év: 38 országból már 13 országgal sikerült exportszerződéseket kötni. Így pl. Anglia, Írország, Litvánia, Franciaország, Svájc, Spanyolország, Kanada, Ausztrália, Ciprus, és a közelmúltban Horvátország is elkezdte a Szentkirályi vizek forgalmazását. Dubajban két szerződést is aláírtak a teljes Közel-Keletre és Afrikára vonatkozóan, ahová üveges és flakonos vizet is szállítanak.
Évek A termék Magyarországi piaci részaránya (%)
2001: 0,2
2002: 0,2
2003: 0,3
2004: 8,6
###
Szentkirályi Ásványvíz Kft. (www.szentkiralyi.hu, tel.: 06-70 597-530, E-mail: szentkiralyi@vitapress.hu)
Balogh Levente, ügyvezető igazgató (tel: 06-70 3333-001)
B&D ComMedia Kft. (tel/fax: 06-1 201-2512)
Béres Anikó, ügyvezető igazgató (tel.: 06-20 943-4143, E-mail: aniko.beres@commedia.hu)