Belföld

Jól halad a flottacserével a Malév

A Malév 2003-ban megkezdett flottacseréjének keretében hétfőn hangárba húzták az utolsó Boeing 737 Classic típusú repülőgépet, ezzel a légitársaság repülőgépeinek átlagéletkora közel kilenc évről három évre csökkent.

Hajsó Viktor, a Malév műszaki igazgatója, aki a légitársaság karbantartó leányvállalata, az Aeroplex ügyvezetője is, a hétfői búcsúrepülésen elmondta: a flottacsere miatt műszaki karbantartásra 15 százalékkal kevesebbet kell költeniük, ami évi 1,5-2 milliárd forint megtakarítást jelent a Malévnak.

A lízingbe vett utolsó Boeing 737-es Classic visszaadási költsége várhatóan 200 ezer euró lesz. A 2003-ban kezdődött, és összesen mintegy 4,5 milliárd forint költségű visszaadási program során eddig 12 repülőgépet adtak vissza, részben az International Lease Finance Corp. (ILFC), részben a Gecas nevű lízingcégnek. Tavaly a repülőgép visszaadással kapcsolatos műszaki költségek elérték a hárommilliárd forintot.

A flottacsere nemcsak a műszaki karbantartás, hanem az üzemeltetés költségeit is mérsékli, mintegy 15 százalékkal – mondta Hajsó Viktor. A korábbi információk szerint évi több mint hétmilliárd forint megtakarítást jelent a Malévnak a korszerű és fiatal repülőgéppark.

A Beoing 737-es Classichoz képest technológiaváltást jelentett a Boeing 737 Next Generation. A Malév 18 ilyen repülőgépet lízingel az IFLC-től. Az első Boeing 737 NG repülőgépet 2003 januárjában vette át a Malév, az utolsót pedig idén márciusban fogja.

A Malévnak ezzel együtt öt 170 személyes Boeing 737-800 NG, hét 137 személyes Boeing 737-700 NG és hat 100 személyes Boeing 737-600 NG repülőgépe lesz. A légiközlekedési ipar jelenlegi erősödő trendje kedvez a repülőgépek visszaadásának, mert a keresleti piac miatt a lízincégek minél előbb új bérlőnek szeretnék átadni a visszakapott gépeket – mondta Hajsó Viktor.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik